י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

פרס לזכר נינת הגרי"ח זוננפלד הוענק לאיש החסד הרב פירר

איש החסד הרב אלימלך פירר, קיבל את פרס דניאלי למצויינות, לזכרה של נכדת רבי יוסף חיים זוננפלד זצ"ל. בטקס נחשף מכתב נדיר

הרב פירר מקבל את הפרס. צילום: גידי אברהם
הרב פירר מקבל את הפרס. צילום: גידי אברהם



'פרס דניאלי' למצויינות וחסד לשנת 2017, לזכרה של דניאלי זוננפלד ה"ה, צאצאיתו של הגאון רבי יוסף חיים זוננפלד זצ"ל, הוענק לאיש החסד הרב אלימלך פירר, יו"ר 'עזרה למרפא'.

טקס הענקת הפרס התקיים בשבוע שעבר בנוכחות מאות משתתפים במרכז האקדמי "שערי מדע ומשפט" בשיתוף עם 'קרן דניאלי'.

במהלך הטקס נחשף ע״י פרופ’ אביעד הכהן, נשיא המרכז, מכתב לא ידוע ששוגר אל רבה של ירושלים הגרי"ח זוננפלד זצ"ל מאת הגאון רבי ברוך בער ליבוביץ’ זצ״ל, ראש ישיבת קמניץ שעקרה אז את מושבה מקובנה לוילנא.

במכתב פונה ר' ברוך בער לר' יוסף חיים, ומבקש ממנו לסייע לכמה בחורי ישיבה שעלו מליטא לארץ ישראל והתיישבו בחברון. במכתבו, משבח ר' ברוך בער את הגרי"ח ״עבור החסד שעשה עם תלמיד ישיבתנו הקדושה״, בדמות סיוע שהגיש בעבר הגרי"ח לתלמידי ישיבתו שעלו לירושלים, ומבקש סיוע בהשגת סרטיפיקטים – אישורי עלייה לארץ - עבור בחורי ישיבה נוספים, "אשר מפני פיקוח נפשם מוכרחים המה לנסוע לארץ הקדושה וגדולי תורה המה אשר מעותדים להיות גאונים בישראל". במכתבו, חוזר ר' ברוך בער כמה פעמים על "פיקוח הנפש" שיש בדבר, אולי בשל רצון השלטונות בליטא לגייס בכפייה חלק מאותם בחורי ישיבות לצבא הסובייטי, שממנו רבים לא שבו בחיים. בסוף מכתבו מאשר רבי ברוך בער ליבוביץ' שקיים את בקשת הגרי"ח להעביר "דרישת שלום" לרבה של וילנא וגדול הדור, הגאון רבי חיים עוזר גרודז'ינסקי זצ"ל.

בדבריו, עמד פרופ' הכהן על מידת החסד שמאפיינת את משפחת זוננפלד לדורותיה, ובאה לביטוי גם במעשיה של דניאלי ז״ל, דור חמישי לרב זוננפלד, שבחייה הקצרים פעלה רבות לעשיית חסד ונתינה לזולת, ואביה יבלחטא, מוטי זוננפלד.

באירוע נשאו דברים הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו, שדיבר על חשיבות החסד ועל דמותה של דניאלי זוננפלד, שהייתה כל כולה עולם של חסד ונתינה. פרופ' דינה בן יהודה, דיקנית הפקולטה לרפואה באוניברסיטה העברית, רגשה את כולם כשדברה על הרב פירר המכונה לפעמים בפיה ובפי עמיתיה הרופאים "פרופסור פירר".

אביה של דניאלי, מר מוטי זוננפלד, לא הותיר עין יבשה באולם כשסיפר על בתו דניאלי נערת החסד והנתינה האין סופית ששמחה את כל סובביה. מוטי זוננפלד סיפר כי החליט להתמקד בהמשך מפעל חייה הקצרים של בתו.







הרב אלימלך פירר פרס קרן דניאלי רפואה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד