א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

אחרי 13 שעות הסתיימה חקירת יו"ר הקואליציה: "לא מתפטר"

יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן, נחקר היום במשך 13 שעות. ביטן חשוד כי במסגרת תפקידו בעיריית ראשון לציון היה מעורב בהטבות לקבלנים. מעצרו של ראש העיר דב צור הוארך בחמישה ימים. אמסלם: "מסע להפלת נתניהו"

ח"כ ביטן. צילום: פלאש90
ח"כ ביטן. צילום: פלאש90



לאחר 13 שעות, הסתיימה החקירה. המשטרה דיווחה כי, כי יו"ר הקואליציה, חבר הכנסת דוד ביטן, נחקר היום (ראשון) במסגרת חקירה המנוהלת בלהב 433.

עם צאתו מהחקירה אמר: "אני סומך על מערכת אכיפת החוק ואני לא מדבר על החקירה ולא תוקף את המשטרה. אני גם לא שוקל להתפטר מהכנסת".

ביטן נכנס לחקירה בשעה 9:00 בבוקר, ונחקר יותר מ-13 שעות. במשטרה מסרו כי החקירה מתנהלת בליווי ופיקוח של פרקליט המדינה, ובאישור היועץ המשפטי לממשלה. ביטן חשוד כי במסגרת תפקידו בעיריית ראשון לציון היה מעורב בפרשת שחיתות. הוא חשוד בעבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים.

החקירה מתנהלת זה יותר משנה באגף החקירות והמודיעין (אח"מ), וחוקרי המשטרה פשטו הבוקר על משרדי העירייה ואספו מסמכים רבים.

במסגרת החקירה נעצרו 19 בני אדם, בהם ראש עיריית ראשון לציון דב צור, שמעצרו הוארך הערב בחמישה ימים.

נציג המשטרה אמר בהארת המעצר כי: "העבירות טומנות בחובן נזק בלתי הפיך באמון הציבור. יש להיאבק בכל האמצעים העומדים לרשותנו. מדובר בחקירה מסועפת שבה פעולות רבות שתכליתן להגיע לחקר האמת במהירות. התשתית העובדתית שהתגבשה חוצה את סף החשד הסביר – ומעבר לכך".

ח"כ דוד אמסלם, חברו לסיעה של ביטן ומי שיזם את "חוק ההמלצות", כינה את גל המעצרים "דבר חמור מאוד. יש כאן צבא עצום שכולל את כל המערכות הפוליטיות והתקשורתיות להפיל את נתניהו. משטרת ישראל צריכה לחקור כל תלונה וכל דבר שמגיע אליה, אבל מה היה קורה אם היו חוקרים את ביטן עוד יומיים, מישהו כאן מנסה לטרפד את החקיקה".
דוד ביטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד