ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

השר דרעי בפנייה חריגה לאופוזיציה: "מאסנו כולנו בשנאה ובפירוד, כי אחים אנחנו!"

בהיעדר יו"ר קואליציה האפוף חשדות וחקירות, 'ישראל ביתנו' שתתנגד וח"כ מהליכוד שלא מצביע, הרוב להעברת החוק אינו בכיס ומסתמן כי החוק לא יעלה היום • דרעי: "בואו ננסה פעם אחרת: נתווכח, נצעק, אבל בכבוד, בלי הסתה ובלי להכפיש"

דרעי ולפיד במליאה. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
דרעי ולפיד במליאה. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90 צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



חוק המרכולים שעבר אתמול (ראשון) בממשלה ובועדת השרים, אמור היה לעלות היום (שני) להצבעה במליאת הכנסת בקריאה טרומית, וזאת כחלק מהמתווה שגובש בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לראשי המפלגות החרדיות בעקבות משבר השבת, אך בשל קשיים טכניים, מסתמן כי ההצבעה תידחה.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי העלאת החוק להצבעה היום במליאה - בעייתית, זאת מכיוון שההליך מצריך הנחה על שולחן הכנסת והמתנה של 48 שעות או לחילופין פטור מחובת הנחה, שלכך נדרש אישור של ועדת הכנסת שעד שעה זו לא פרסמה זימון לדיון בנושא שמצריך השתתפות של לפחות ששה חברי ועדה קבועים.

החוק מבקש להעביר את הסמכות של חוקי עזר הקשורים לפתיחת עסקים בשבת לידיו של שר הפנים - נחשב לפשרני, מכיוון שאינו מעניק פתרון למרכולים הפתוחים בשבת בת"א בעקבות החלטת בג"ץ, בנוסף החוק הנוכחי שגובש על ידי משרד הפנים - מחריג בתי עסק רבים, כדוגמת בתי קפה, מסעדות ועוד.

בתוך כך, שר הפנים דרעי ניסה להרגיע את המתנגדים לחוק והבוקר הוא צייץ בטוויטר: "‏היום עולה חוק המרכולים, שנועד לשמור על הסטטוס קוו הקיים מאז קום המדינה. אני מציע לחברי באופוזיציה, בואו ננסה פעם אחרת: נתווכח, נצעק, אבל בכבוד, בלי הסתה ובלי להכפיש. בבקשה, בואו נקיים ויכוח מכובד, מאסנו כולנו בשנאה ובפירוד, כי אחים אנחנו!".

כזכור, שר הביטחון אביגדור ליברמן וסייעתו התנגדו לחוק והבהירו כי הם לא יצביעו בעדו במליאת הכנסת, יו"ר סיעת ישראל ביתנו, ח"כ רוברט אילטוב אמר אתמול כי "מדובר פה בהפרה בוטה של הסטטוס קוו ופגיעה בציבור החילוני המהווה רוב במדינת ישראל. כפי שהודעתי בשבוע שעבר, סיעת "ישראל ביתנו" תתנגד לחוק במידה ויעלה להצבעה במליאה והשרה סופה לנדבר תצא מהמליאה בזמן ההצבעה".

החשש בקואליציה הוא שלא יהיה רוב בעד החוק, זאת מכיוון שיו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן עדיין לא חזר לפעילות מלאה, לאחר חקירתו הארוכה אתמול במשטרה.

בתגובה להודעת יו"ר סיעת 'ישראל ביתנו', ח"כ רוברט אילטוב, כי הסיעה תתנגד ל"חוק המרכולים", אמר ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) כי "יש לנו התחייבות של ראש הממשלה, של יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן ושל הקואליציה כולה להעביר את חוק המרכולים. ההצעה תעבור בשבוע הבא לקריאה ראשונה ותעבור עם 'ישראל ביתנו' או בלעדיה. לצערי היא מנסה להתחרות מול יאיר לפיד על קולות העולים החדשים".

מקלב הוסיף ואמר, כי שוחח עם ח"כים מ'הרשימה המשותפת' וכי אלה הודיעו לו כי יתמכו ב"חוק המרכולים" על מנת לסלול את דרכו של ח"כ ליצמן חזרה לממשלה "כי מעולם לא היה שר בריאות כל כך טוב למגזר הערבי". 

גם ח"כ יהודה גליק מ'הליכוד' הודיע אתמול כי הוא לא מחוייב יותר לקואליציה ולהצבעותיה, זאת בתגובה לכך שהצעת חוק שיזם לא עברה אתמול בועדת השרים לעניני חקיקה. הצעת החוק מבקשת לקבוע כי יהיה מותר למכור סיגריות רק מגיל 21 ולא מגיל 18 כפי החוק הקיים.
אריה דרעי חוק המרכולים אופוזיציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד