י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

סוף לחגיגת השכר בקריה האקדמית אונו: תוכנית הקיצוצים הגדולה יוצאת לדרך

הנהלת המכללה הכריזה על תוכנית התייעלות, הכוללת פיטורים וקיצוצי שכר • שיאן השכר ב-2016 דודי שורץ השתכר 2.5 מיליון שקל

סוף לחגיגת השכר בקריה האקדמית אונו: תוכנית הקיצוצים הגדולה יוצאת לדרך



תוכנית ההתייעלות הגדולה בקריה האקדמית אונו יצאה אתמול (א') לדרך, ותכלול פיטורים וקיצוצי שכר. בשיחה שערך מנכ"ל המכללה רנן הרטמן עם סגל בית הספר למנהל עסקים, הוסברה התוכנית - שהנהלת הקריה כופה על 1700 עובדיה. היום ייפגש הרטמן עם אנשי בית הספר למשפטים, ובהמשך השבוע עם יתר העובדים.

התוכנית כוללת קיצוצי שכר דיפרנציאלים נרחבים - כאשר מי שמשתכר יותר גם יספוג קיצוץ בשיעור גבוה יותר - ואף פיטורי סגל מנהלי ואקדמי. טרם הובהר אם גם תקציבי המחקר יקוצצו.

המכללה הפרטית, שבה לומדים כ-9,000 סטודנטים, הוקמה ב-1995 ומובילה כבר שנים רבות את טבלת שיאני השכר באקדמיה. ב-2016 למשל, קיבל הרקטור פרופ' דודי שוורץ שכר של 2.5 מיליון שקל, המנכ"ל רנן הרטמן השתכר 2.2 מליון שקל ושלושה מרצים - ביניהם פרופ' ירון זליכה דיקאן בית הספר לחשבונאות לשעבר - השתכרו 1.3-1.1 מיליון שקל כל אחד. אחותו של הרטמן משמשת גם היא דיקנית במכללה, אותה הקים אביהם של השניים.

באונו מלמדים גם שר החינוך לשעבר שי פירון, ושר חינוך נוסף לשעבר – גדעון סער, אלא ששניהם אינם בין מקבלי השכר הגבוה.

בשנה האחרונה לקחה על עצמה אונו - שמחזורה ב-2016 הסתכם ב-241 מליון שקל ושאינה מתוקצבת על ידי המדינה - לא מעט פרויקטים יקרים. בין היתר הקימה קמפוסים נוספים בנתניה ובירושלים, ובאחרונה העביר לידיה המל"ג את קמפוס מכללת כרמל בחיפה בתמורה להקמתו של קמפוס פרטי ראשון במגזר הערבי - במימון הקרייה. התוכנית נדונה כעת במספר עתירות שהוגשו כנגד החלטת המל"ג, וכלל לא ברור אם הקמפוס אכן יוקם בסופו של דבר.

מכל מקום נראה שבאונו הבינו שייאלצו להתאים את עצמם להשקעות החדשות, וזאת בראש ובראשונה באמצעות צמצום הוצאות. תוכנית הקיצוצים תתבצע במהלך השנתיים הקרובות, ובסיומן יבחנו שוב הנתונים.

גורמים מקורבים לנושא טוענים כי מדובר בהתנהלות פיננסית אחראית שנובעת מהחלטתה של הנהלת המכללה שלא לקחת הלוואות או למנף את המוסד באופן אחר. עם זאת אומרים במכללה שאת מחיר חגיגת השכר המתמשכת משלמים עכשיו עובדים זוטרים - שחלקם יאבדו את מקום עבודתם. בנוסף, על אף הקיצוצים החגיגה לא באמת נגמרת. גם שכרם של הבכירים ביותר - שיאני השכר בעולם האקדמי - לא יקוצץ ביותר מ-10%.

אל מול השכר הגבוה של הבכירים עומדים הישגי הסטודנטים במשפטים, שממוקמים שנה אחרי שנה בתחתית רשימת המוסדות מבחינת שיעור העוברים את מבחני הלשכה. בתחום ראיית החשבון ההישגים מעט יותר טובים - אך גם שם המכללה איננה בין מוסדות המובילים. במכללה טוענים כי האג'נדה שלה חברתית וכי היא מקבלת ללימודים סטודנטים רבים מן החברות הערבית והחרדית, דבר שמוצא את ביטויו, בין היתר, בנתוני ההצלחה הרשמיים.

הקריה האקדמית אונו סירבה להגיב.
הקריה האקדמית אונו קיצוצים פיטורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד