י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

צפו: פלסטינים מדרדרים אבנים על פעילי ימין

ארבעה ימים לאחר התקרית ביו"ש בה לדברי המתנחלים ניסו פלסטינים לבצע לינץ' בקבוצת ילדים שיצאה לטיול ובמלהכה נהרג נהרג מחמוד זעל עודה מירי ישראלי - צעדו הבוקר אנשי ימין ב"טיול מחאה" סמוך לעיירה הפלסטינית קוסרא, ובמקום פרצו מהומות במהלכם דרדו פלסטינים אבנים לעבר הצועדים • צפו

צפו: פלסטינים מדרדרים אבנים על פעילי ימין



ארבעה ימים לאחר התקרית בה נהרג מחמוד זעל עודה מירי ישראלי, מהומות פרצו סמוך לעיירה הפלסטינית קוסרא, במהלך צעדת אנשי ימין.

מי שירה בפלסטיני בשבוע שעבר - אביו של אחד הילדים המטיילים, נחקר בחשד לגרימת מוות ברשלנות, אך לדבריו חש בסכנה ובעקבות כך ביצע ירי באוויר.

הבוקר הודיע עו"ד איתמר בן גביר, כי "בעקבות הלינץ' שבוצע בילדים בשבוע שעבר ליד הכפר קוסרא, והודעת דו"צ לפיה כל טיול ביו"ש זקוק לאישור, נערוך טיול היום למערה בה הוחבאו הילדים".

ואכן, עשרות מתנחלים הגיעו לאיזור על מנת לערוך טיול מחאה. כוחות צה"ל נערכו מבעוד מועד ותוך זמן קצר החלו עימותים במהלכם הפלסטינים השליכו אבנים לעבר היהודים. במהלך העימותים, אחד הפלסטינים נפגע על פי הטענה מירי ופונה לבית החולים.

מדובר צה"ל נמסר כי התפתחה הפרת סדר אלימה של כ-50 פלסטינים באזור קוצרא שבמרחב החטיבה המרחבית שומרון. "הפלסטינים מיידים אבנים ומשליכים צמיגים בוערים לעבר כוחות הביטחון. כוחות צה"ל, מג"ב ומשטרת ישראל פועלים לפיזור ההתקהלות. מוכרת טענה על פציעת פלסטיני אשר פונה לקבלת טיפול רפואי, הנושא יתוחקר".



"צה"ל הכריז שטח צבאי סגור משיקולים מבצעיים סמוך ליישוב מגדלים. באזור מתקיימת כעת התקהלות של מתיישבים. כל פעילות בשטח האמור מחייבת אישור צה"ל", נמסר.

בתוך כך, מארגון חוננו נמסר כי הפלסטינים מאיימים ברשת על האב שהציל את הילדים מלינץ'. דף הפייסבוק של הכפר קוסרא העלה פוסט בו תמונתו של האב שהציל את הילדים מלינץ בשבוע שעבר.

בפוסט נכתב תחת תמונתו כי "מדובר ברוצח של הקדוש המעונה מהכפר". לפוסט שקיבל לייקים רבים ושיתופים פורסמו תגובות רבות המגדפות את ההורה וקוראות לנקום בו.

בעקבות הפרסומים פנה עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו במכתב דחוף למפקד מחוז ש"י במשטרה בדרישה לפעול מול רשת פייסבוק להסרת הפוסט וכן לפעול כמגד המסיתים.
קוסרא ניסיון לינץ יוש פלסטינים מתנחלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד