ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

נשים חרדיות ליונתן רזאל: "התנהגת בצורה לא מכובדת"

האם הזמר והיוצר יונתן רזאל היה צריך לוותר על הופעות מול נשים, או להמשיך להופיע ובדרכיו היצירתיות לשמור עיניים? נשים חרדיות מגיבות: "זכותו לעשות מה שהוא רוצה", ומנגד: "לא מכובד ולא מכבד"

pixabay
pixabay



העולם נחלק עכשיו לשני מחנות. אלו שמעריצים את יונתן רזאל על שמירת העיניים שלו ואלו שחשים חוסר נוחות ואפילו כעס. זה לא נחלק מגדרית, אגב. זאת אומרת, יש נשים שמרגישות נפלא עם אופן התנהגותו של רזאל וגברים שכועסים וכמובן להפך.

מי שצפה בתמונות שהגיעו מבנייני האומה, מאירוע של 'צמאה' (בו יש גם שירים וגם ריקודים), ראה את הפיתרון היצירתי שבו בחר רזאל כדי לשמור על עיניו. בהופעה מול קהל נשים, הוא פשוט הדביק על עיניו דבק מסקינטייפ שחור, כדי שלא יראה נשים, חלילה, במשך זמן ההופעה. אין זו הפעם הראשונה שרזאל נוהג באופן זה. לפני כשנה הופיע בפני נשים בשילה הקדומה, שם הסיר את הג'קט שעליו וכיסה בעזרתו את פניו, וגרר תגובות מעורבות מצד קהל הנשים הדתי לאומי שנכח במקום.

כמו שאני אוהבת לעשות, הלכתי לדבר עם נשים. נשים חרדיות כמובן. לשמוע מה הן מרגישות, לשמוע איך הן רואות את הדברים ולהבין מה מטריד אותי במה שראיתי. לכאורה, באמת אשריו של יונתן רזאל שמקפיד על שמירת עיניים. מצד שני, אם לא מתאים לך להופיע מול קהל מסוים, הייתי שמחה לראותך מתכבד ומתכנס בבית המדרש או מופיע בפני גברים בלבד. האם חשבת שניה לפני שבא והתעטרת במדבקה השחורה הזו מול קהל הנשים שנאלץ לצפות בהופעה הזו? יש כל כך הרבה אפשרויות יצירתיות לשיר מבלי להסתכל על נשים, למה חייבים לבחור בשיטה שהיא נראית פרובוקטיבית, מעליבה ולא נעימה כלפי הצד השני? יש דרכים יפות וטובות לשמור עיניים, ואם הן לא מסתדרות, אז לא חייבים לקחת את ההופעה.

ברמה האישית, כשאני מסתכלת על ההופעה הזו של רזאל, אני מחייכת. לא כועסת, אך בוודאי שלא מעריכה את הצעד. זה לא גורם לי לחשוב שהוא עושה פה מעשה הירואי, ומן הסתם לא אחרי כל הבלגן והסערה השלילית שהדבר עורר. אני פשוט חושבת שזה מעשה מיותר, אך הוא לא פוגע בי. אני אישה חזקה מספיק במקום שלי, ומי שלא מצליח להתמודד בצורה צנועה ובלתי ניכרת לעין, זו בעיה שלו.


צילום: ח.ע. (מתוך עמוד הפייסבוק של יהודה שלזינגר)

אני רוצה לצרף מקבץ קטן מתגובות שקיבלתי, כולן מנשים חרדיות, שצפו בדרכו של רזאל לשמור על עיניו.

"זה לא מכובד ואני לא מסכימה עם הדרך הזו כלל. מצד שני לכל אחד יש את הזכות להתנהג בדרך בה הוא מאמין".

"האמת מטריד מאוד. יש דרכים יותר מכובדות אם נורא חשוב לו להופיע".

"שלא יופיע. מכבדת את הרצון שלו לשמור על העיניים, אבל אי אפשר לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה".

"אני רוצה לראות מה היו התגובות אם אישה היתה מסתירה את עיניה מול קהל של גברים. פשוט מזעזע בעיניי. לא מאמינה שקיים דבר כזה בעולם. עצוב כ"כ. אם הוא לא רוצה לשיר מול נשים שלא יופיע מולן. לקחת כסף מאישה על כרטיס זה בסדר, אבל לשיר מולה לא? הייתי מכבדת הרבה יותר אם הוא היה מחליט לא להופיע מול נשים. אבל ככה? עצוב ממש. מתביישת בשביל כל הנשים שעמדו שם מולו".

"מי שזה מפריע לה שלא תבוא להופעה שלו. כנראה שהוא לקח את זה בחשבון ועדיין החליט שעדיף לו להתנהג ככה. לא רואה איפה הבעיה פה".

"פרובוקציה דוחה".

"מכעיס".

"מוכר את ערכיו בשביל כסף כי כבר לימדונו רבותינו: שאלה זה טרף. מטריד לא פחות הנשים שנשארו להופעה ולא יצאו מהאולם (הוא ממילא לא היה רואה)".

"מאוד אהבתי את המוזיקה שלו, ועכשיו קשה לי לכבד אותו כבן אדם ולהתחבר למוזיקה שלו. לא מבינה את המעשה הזה בכלל".

"לא נעים בכלל – במילים עדינות".

"כל העיסוק הזה סביב נשים אובססיבי בעיניי. משפיל בעליל. כאילו יהפוך אותו לצדיק יותר".

"אויש, למי אכפת. שיכסה את העיניים, העיקר שנשים שרצו לשמוע ולרקוד נהנו מהמוזיקה".

מטעמו של הזמר והיוצר נמסר בתגובה:

"יונתן רזאל הופיע לאורך כל המופע בפנים גלויות. הקטע שבו הוא נראה מכסה את עיניו אירע למשך דקות יחידות בלבד, כאשר לרגלי הבימה נוצרו מעגלי ריקודים של נשים. זו היתה החלטה אישית שלו, כדי שלא לשבת בעיניים גלויות מול הנשים הרוקדות. לאחר מכן הסיר את הכיסוי והמשיך להופיע".
יונתן רזאל שמירת העיניים צמאה הופעה בנייני האומה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 88 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד