כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

התקציב נגמר: הצהרונים עלולים להתייקר במאות שקלים בחודש

משרד האוצר לא אישר תקציב נוסף להפעלת התוכנית ב-2018 והארכת פעילותה תלויה באישור בממשלה. עם זאת, הממשלה לא קיימה עד כה שום דיון בנושא • האוצר: "הנושא צפוי לעלות לאישור הממשלה בתחילת ינואר ולא צפויה פגיעה בפעילות"

גני ילדים. צילום: pixabay
גני ילדים. צילום: pixabay צילום: pixabay



התקציב שהקצתה המדינה לסבסוד הצהרונים בגני הילדים ובבתי הספר אזל, ועד כה לא אושר תקציב חדש להמשך התוכנית. המשמעות היא שאם לא יאושר תקציב נוסף בהקדם, מחירי הצהרונים צפויים לעלות החל מהחודש הבא ב-600-150 שקל בחודש. מכיוון שעיקר הסבסוד היה ביישובים מוחלשים, ההורים ביישובים אלה צפויים להיות הנפגעים העיקריים מהפסקת התקצוב.

החלטת הממשלה שהסדירה את תוכנית הסבסוד במאי האחרון קבעה כי התקציב שיינתן לתוכנית יהיה חד-פעמי, ולא ניתן יהיה להאריך את התוכנית גם ל-2018 ללא אישור נוסף בממשלה. עם זאת, עד כה לא התקיים בממשלה כל דיון בנושא. במשרד האוצר אומרים כי הממשלה תדון בתוכנית ותאשר את התקציב הדרוש בחודש הבא, וכי לא צפויה פגיעה בפעילות, אך גורמים במערכת החינוך טוענים שמכיוון שהצהרונים מופעלים מתקציבי הרשויות המקומיות, יש להעביר את התקציב מיידת כדי להבטיח את המשך הפעילות.

"נאמר לנו שלא הועברו הסכומים הנדרשים להמשך סבסוד הצהרונים בחודש הבא", אמר פז כהן, יו"ר פורום ועדי ההורים היישוביים. "המשמעות היא התייקרות דרמטית של מאות שקלים בחודש, שתפגע בעיקר במשפחות מהשכבות המוחלשות".

תוכנית הסבסוד לצהרונים החלה עם פתיחת שנת הלימודים, במסגרת תוכנית נטו משפחה של שר האוצר משה כחלון. משרד האוצר העביר תקציב של 630 מיליון שקל, לכיסוי פעילות התוכנית ב-2017 בלבד, על אף שמדובר בחלק מהתקציב הדו-שנתי שכולל גם את 2018. המשך תקצוב התוכנית דורש החלטת ממשלה, אך עד כה לא נמצא מקור תקציבי ולא התקבלה החלטת ממשלה בנושא.

במשרד החינוך הזהירו כבר לפני חודשיים על היעדר התקצוב הצפוי. בשלב זה נותר בידי משרד החינוך תקציב של 170 מיליון שקל בלבד לסבסוד הצהרונים בכל הארץ. התקציב הנדרש לסבסוד הצהרונים מסתכם בכ-900 מיליון שקל בשנה. גם אם אכן יועבר לבסוף התקציב הנדרש ל-2018, לתוכנית עצמה לא הוגדר תקציב קבוע ולכן המשך תקצובה לא מובטח.

במשרד האוצר מתכננים לתקצב את התוכנית מכספי הרזרבה של תקציב 2017, שחלקם מיועדים גם לנושאים אחרים, בהם העלאת קצבאות הנכים ותוכנית הסיעוד, ובמקביל קיימות דרישות תקציביות אחרות, כמו זו של משרד הביטחון. גם למשרד החינוך עצמו יש דרישות נוספות מעבר לתוכנית הצהרונים: 400 מיליון שקל למימון התוכנית לקיצור 10 ימים מחופשות התלמידים. התוכנית אמורה היתה להיכנס לתוקף בחנוכה בקרוב, אך היעדר תקציב דחה את יישומה.

ממשרד האוצר נמסר בתגובה כי "הנושא צפוי לעלות לאישור הממשלה בתחילת ינואר 2018, כך שלא צפויה פגיעה בפעילות".
משרד האוצר סבסוד צהרונים גני ילדים מחירי הצהרונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד