י"ד אייר התשפ"ד
22.05.2024

דרעי יכול לחייך: ש"ס עולה לחמישה מנדטים

לפי הסקר של חדשות 2, אין שינוי דרמטי ביחסי הכוחות בין גוש הימין לגוש השמאל, אך הכח של הליכוד מצטמק. התאוששות בכוחה של תנועת ש"ס והיא לראשונה מתרחקת מאחוז החסימה. בסקר נוסף, הימין מקבל 47% אחוזי תמיכה, לעומת 36% בלבד לשמאל

אריה דרעי, צילום: פלאש90
אריה דרעי, צילום: פלאש90



אריה דרעי יכול לחייך, ש"ס מתאוששת בסקרים. סקר מנדטים שבוצע עבור "המהדורה המרכזית" מצביע על התאוששות מפלגת ש"ס והיא לראשונה עולה לחמישה מנדטים.

לפי הסקר של חדשות 2 אין שינוי דרמטי ביחסי הכוחות בין גוש הימין לגוש השמאל, אך הכח של הליכוד מצטמק.

לפי הסקר, הליכוד מקבל 24 מנדטים; יש עתיד 22; המחנה הציוני 18; הבית היהודי 12; הרשימה המשותפת 12; יהדות התורה 7; ישראל ביתנו 7; מרצ 7; כולנו 6; ש"ס 5

כך גם הוצגו לנשאלים גם השאלות הבאות: מי המועמד המתאים ביותר לתפקיד ראש הממשלה? בתשובה לשאלה הזו, בנימין נתניהו זכה ב39% לעומת אבי גבאי שזכה ב-19% בלבד.

כאשר מול יאיר לפיד התוצאות היו די קרובות, בנימין נתניהו 35%
יאיר לפיד 20%.

הסקר נערך בקרב מדגם מיצג של כלל האוכלוסייה ע"י מכון מדגם בשיתוף iPanel של ד"ר מינה צמח ומנו גבע.

כך גם, סקר של מכון רפי סמית מצא כי מפלגה למלחמה בשחיתות בראשות אלדד יניב צפויה לקבל 7 מושבים, אילו היו הבחירות נערכות היום. ממצאי הסקר, שנערך לפני כחודש, פורסמו במשדר "וילנסקי את ברדוגו" בגלי צה"ל.

בבחירות 2013 התמודד יניב, יחד עם רני בלייר, במפלגה נגד השחיתות שנקראה "ארץ חדשה". מפלגה זו דגלה בהפרדת הדת מהמדינה והורכבה מאנשי שמאל אנטי ממסדיים. כזכור, התפקד יניב למפלגת העבודה ואף התמודד בה בבחירות המקדימות ב-2015.

עיקר כוחם של יניב ומפלגתו שואב מהמחנה הציוני, מיש עתיד ומכולנו, כך שלמעשה מדובר בעיקר במאבק בתוך גוש השמאל. הימין מקבל בסקר 47% לעומת 36% בלבד לשמאל.

7 מושבים צפויות לקבל גם מפלגות כולנו ויהדות התורה. למעשה, הסקר אינו מציג את מספר המושבים אלא את אחוזי התמיכה- 6%, ולכן אם ש"ס שמקבלת בסקר רק 4% לא תעבור את אחוז החסימה עשוי מספר המושבים להיות גבוה יותר ביתר המפלגות.

הליכוד מקבל בסקר 17%, יש עתיד 14%, המחנה הציוני 11%, הבית היהודי 9% ומרצ וישראל ביתנו מקבלות כל אחת 5%. שיעור המתלבטים עומד על 15%, ו-2% אומרים שיצביעו למפלגות אחרות.

עוד עולה מן הסקר כי 53% מהמצביעים בבחירות האחרונות אינם מרוצים מן המפלגה לה הצביעו, לעומת 40% שמרוצים.
סקרים שס אריה דרעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד