י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024

הח"כים החרדים מודאגים: "צריך להתעורר - הקואליציה קורסת"

חוק המרכולים ירד, לאחר לחץ שר הבטחון איווט ליברמן והח"כים החרדים מודאגים. אומרים ל'בחדרי': "מישהו חייב להתעורר ומהר, הבחירות לא נראות באופק - אבל הכנסת לא מתפקדת, כל אחד מושך לכיוון שלו והבניין כולו מראה סימני קריסה"

צילום: אמיל סמלן, פלאש 90
צילום: אמיל סמלן, פלאש 90



"הקואליציה מראה סימני קריסה", כך אומרים היום (ב), ח"כים חרדים ל"בחדרי חרדים".

לטענתם, "מישהו חייב להתעורר ומהר, אמנם הבחירות לא נראות באופק - אבל הכנסת לא מתפקדת, כל אחד מושך לכיוון שלו והבניין כולו מראה סימנים של קריסה".

הדברים נאמרים על רקע רצף של מקרים שבהם הקואליציה חשפה את חולשתה. חוק ההמלצות שהיה אמור לעלות היום להצבעה - נדחה. גם חוק המרכולים ירד מסדר היום במפתיע, ושר הביטחון אביגדור ליברמן אף לקח על זה קרדיט.

בישיבת סיעת 'ישראל ביתנו' אמר ליברמן: "כשחתמנו על הסכם הקואליציוני עם הליכוד מופיע שם שאנחנו מבקשים ומסכימים לא לקדם חוקים חדשים ללא הסכמה של כל הסיעות. קשה לתרגם את זה בזכות וטו. מדובר בהפרה בוטה של ההסכם הקואליציוני שנחתם איתנו", אמר ליברמן בהתייחסותו לחוק המרכולים.

ליברמן הוסיף: "דיברנו על זה ולמרות זאת הקואליציה החליטה לקדם את החוק. לכן אנחנו הודענו שנצביע נגד הצעת החוק. לקואליציה אין היום רוב בלעדינו והוא נדחה למועד אחר. אני מקווה שגם במועד אחר אנחנו נצליח לעצור את החקיקה הזו שהיא הפרה בוטה של הסטטוס קוו".

שר הביטחון אמנם הצהיר כי "אנחנו לא נפרוש מהממשלה על זה כי זה לא נכון לגרור את המדינה לבחירות וזה לא נכון שמישהו מהקואליציה הנוכחית יפיל את הממשלה הימין", אולם הוסיף כי :אם מישהו יילך לבחירות, זו תהיה אשמה של המפלגות החרדיות שיצאו ביוזמת חקיקה. כל הפעלתנות הזו היא חד צדדית שיכולה לסכן את הממשלה והאחראיות על ראשי המפלגות החרדיות".

בעקבות דבריו של ליברמן, אמר ח"כ ישראל אייכלר בנאום במליאת הכנסת: "שמענו היום את יו"ר ישראל ביתנו ושר הביטחון אביגדור ליברמן שהסביר כי המצב הביטחוני בסוריה, עזה ולבנון אינו מאפשר לנו ללכת לבחירות. הוא צודק. אבל באותה נשימה הוא האשים את המפלגות החרדיות בהפרת הסטטוס קוו, בחוק שבא בסך הכול להחזיר לשר הפנים את הסמכות לאשר - או לא לאשר - חוקי עזר עירוניים המתירים חילולי שבת. זה סילוף האמת. מה שאנחנו עושים זה תיקון הסטטוס קוו. האחריות להפלת הממשלה מוטלת על מי שיתנגד לחוק הזה".

אייכלר הוסיף: "אנחנו מאמינים כי בלי שבת אין ביטחון, אין ארץ ישראל ואין זהות יהודית. חילולי השבת הם סכנה ביטחונית ליישוב היהודי בציון. הנביא ירמיהו אמר, "וקדשתם את יום השבת כאשר ציוויתי את אבותיכם וגו' וישבה העיר הזאת לעולם ואם לא תשמעו אלי לקדש את יום השבת וגו' והצתי אש בשעריה והיא לא תכבה".

"השר ליברמן חייב לתמוך בכל החוקים ששומרים על הסטטוס קוו, אחרת הוא זה שמפר את המשמעת הקואליציונית, מפרק את הממשלה ופוגע במצב הביטחוני בגבולות סוריה לבנון ועזה".
השר ליברמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד