כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

תופעה: מקשקשים בלורד על השטרות החדשים

"מאז שנכנסו השטרות אנחנו מקבלים הרבה כאלו שמסמנים איקס או מקשקשים על השטרות. אנשים עושים את זה כי הם לא רוצים להסתכל על נשים" כך בעל מכולת בשכונה חרדית ל'ידיעות אחרונות'

חלק מהשטרות המקושקשים. (צילום: ישי פורת, ידיעות אחרונות)
חלק מהשטרות המקושקשים. (צילום: ישי פורת, ידיעות אחרונות)

 


תופעה חדשה בשכונות החרדיות בירושלים: לפני כשבועיים נכנסו לארנקים השטרות החדשים. על שטר ה־20 החדש מופיעה דמותה של רחל המשוררת, ואילו דיוקנו של הנשיא לשעבר יצחק בן צבי, שהוטבע על שטר ה-100, הוחלף בדמותה של לאה גולדברג.

אלא שבשכונות החרדיות הקיצוניות בירושלים לא אהבו את הדמויות החדשות על השטרות, והחליטו שלא מקובל עליהם שנשים יופיעו על השטרות והם החליטו להשחיר את פניהן, כך מדווח הבוקר בעיתון 'ידיעות אחרונות'.

יואל, בעל מכולת שכונתית במאה שערים, סיפר ל'ידיעות אחרונות' כי "מאז שנכנסו השטרות אנחנו מקבלים הרבה כאלו שמסמנים איקס או מקשקשים על השטרות. אנשים עושים את זה כי הם לא רוצים להסתכל על נשים. אנשים יוצאים מהבנק, ישר מקשקשים וככה אנחנו מקבלים את השטרות. רוב השטרות החדשים בקופה הרושמת סומנו באיקס. ברוב החנויות כאן זה ככה".

"אנשים פשוט הפסיקו להוציא כסף בכספומט כי הוא מוציא שטרות חדשים עם תמונות של נשים", מסביר יואליש קרויס לכתב העיתון את התופעה החדשה, "במקום זה הם ניגשים לבנק ומבקשים באופן ישיר מהפקיד לקבל את השטרות הישנים. באופן כללי, אין איסור על שימוש בשטרות החדשים, אלא שכדאי להימנע מכך. זו מוסכמה לא כתובה".

לטענת קרויס הציבור החרדי מותקף על היותו מדיר נשים, אז הוא בוחר לעשות דווקא; "נלחמים בנו על הדרת נשים, מנסים לפגוע בנו, ואנחנו מחזירים מלחמה. זאת המחאה שלנו והיא נמצאת על השולחן כרגע — ואנחנו עושים את זה בכוונה".

לגבי דמי החנוכה מספק יואליש הסבר מעניין; "רוב האדמו"רים לא מחלקים כסף. מי שכן נותן, יקפיד להביא לנכדים שלו 20 שקל מהשטרות הישנים", אומר בסופו של דבר אני מעריך כי המחאה הזו תיפסק, הרי בעוד כמה שבועות או חודשים לא יהיה יותר כסף ישן בשוק, וכמה זמן עוד יקשקשו על השטרות?".

מאה שערים שטרות חדשים מחאה יואליש קרויס ידיעות אחרונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 42 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד