י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

'בחדרי' חשף - וגפני בלם צעד שיסייע לחברת הענק מחללת השבת

המערכה על קדושת השבת: לידי 'בחדרי חרדים' הגיע מידע על חברת ענק יחידה מסוגה בארץ המעסיקה עובדים יהודים בשבתות ובחגי ישראל. המידע הועבר ליו"ר ועדת הכספים ח"כ גפני וזה בלם צעד משמעותי שיזם שר הכלכלה לטובת החברה

צילום: הדס פרוש, פלאש 90
צילום: הדס פרוש, פלאש 90



בעוד נושא שמירת השבת עומד בראש סדר היום הפוליטי החרדי, סערה חדשה נמנעה ברגע האחרון. בעקבות פניית "בחדרי חרדים", יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני הודיע היום (שלישי) כי הוועדה שבראשותו לא תאשר מחר את המהלך שיחזק את מפעל הזכוכית פניציה שבאזור התעשיה 'ציפורית' שבנצרת עילית, זאת בעקבות העובדה שהמפעל מעסיק יהודים בשבתות ובחגי ישראל.

כאמור, ועדת הכספים תדון מחר במהלך החדש שמוביל שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן שמבקש להטיל היטל על יבוא של זכוכית מטורקיה ובכך לשמר את המונופול של חברת 'פניציה תעשיות זכוכית שטוחה בע"מ' שמפעלה ממוקם באזור התעשייה בנצרת עילית.

אלא של'בחדרי חרדים' נודע כי החברה שמייצרת 90% מהזכוכית השטוחה בישראל - עובדת בשבתות ובחגי ישראל ומעסיקה למעלה מ-100 עובדים, ביניהם יהודים שכאמור מחללים את השבת.

כך, לדוגמה, ממסמך שהגיע לידי "בחדרי חרדים", בפברואר השנה הוציאה החברה אישור מיוחד מאת משרד העבודה והרווחה להעסקתם של 100 עובדים במהלך השבת. האישור הוצא לאור העובדה כי לפי החוק אין להעסיק יהודים בעבודה בשבת ללא היתר מיוחד, להבדיל משאינם יהודים שיכולים להיות מועסקים בשבת לאור העובדה שהם יכולים לבחור יום מנוחה שבועי אחר.

בעקבות המידע שהגיע ל"בחדרי חרדים" ושנחשף בפני יו"ר הוועדה ח"כ גפני – הוחלט כי הדיון מחר בסוגיה יתקיים, אולם הוועדה לא תאשר את המהלך עד בירור מקיף עם החברה בדבר חילול השבת הנעשה על ידה.

על פי חוק היטלי סחר, בכדי לאשר את ההיטל שיוזם שר הכלכלה - על ועדת הכספים להתכנס ולאשר את ההיטל, כאשר המשמעות היא שללא אישורה של ועדת הכספים, ההיטל למעשה יבוטל. לשם כך, כאמור, תתכנס ועדת הכספים מחר, אולם כפי שהורה ח"כ גפני, בעקבות בדיקת "בחדרי חרדים" ההיטל לא יאושר ונושא חילול השבת במפעל הזכוכית – ייבדק באופן מקצועי ומקיף.

יצוין, כי לחברת פניציה בעלת המפעל בנצרת עילית המייצרת זכוכית שטוחה - אין קשר לחברת 'פניציה מפעלי זכוכית בע"מ' בירוחם המייצרת בקבוקי זכוכית, אשר נמצאת בימים אלה במוקד הסערה הציבורית סביב חילול השבת במפעליה במסגרת ייצור של בקבוקי זכוכית.

מנכ"ל פניציה אייל זגגי אישר בשיחה עם 'בחדרי חרדים' כי המפעל פועל בשבתות וחגי ישראל - לטענתו מחוסר ברירה, אך לדבריו, רוב רובם של העובדים אינם יהודים.

אישור משרד העבודה והרווחה להעסקת 100 עובדים



משה גפני פיניציה היטל חילול שבת ועדת הכספים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד