כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

"כבר לא מאמינים לך": כתב 'בחדרי' התעמת עם לפיד • צפו

כתב 'בחדרי חרדים' יעקב גרודקה התעמת במהלך ישיבת 'יש עתיד' עם יו"ר הסיעה לפיד ותקף אותו על התנגדותו לחוק "מסורת ישראל": "זה נשמע 'זאב, זאב', כבר לא מאמינים לך, אתה אומר על חוק שאנשים בסביבה שלך אומרים שאין בו כפייה דתית. בסוף, כשכן תהיה כפייה דתית - לא יאמינו לך"

צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



כתב 'בחדרי' התעמת עם לפיד: במהלך ישיבת סיעת 'יש עתיד' שהתקיימה אתמול ואשר במהלכה נשא דברים היו"ר ח"כ יאיר לפיד - הוא נשאל על ידי כתב "בחדרי חרדים" יעקב גרודקה, על כך שהוא תקף את הצעת החוק של ח"כ משה גפני וטען שיש בה כפייה דתית, זאת למרות העובדה שהחוק לא מבקש לכפות דבר אלא להוסיף את 'מסורת ישראל' בשיקולי שר העבודה והרווחה בעת מתן היתרי עבודה בשבת.

וכך התנהל השיח שלרגע היה נדמה כעימות:

גרודקה: "בשבוע שעבר תקפת את החוק של גפני שהוסיף 'מסורת ישראל' בשיקולים של שר העבודה והרווחה, אמרת שזו כפייה דתית, החוק הזה - אין בו שום כפייה דתית".

לפיד: "אז בשביל מה הוא עלה?".

גרודקה: "החוק הזה נותן שיקול נוסף לשר העבודה והרווחה".



לפיד: "מחרתיים הם יבואו ויגידו, הנה יש את הסעיף בחוק, תפעילו אותו. כל חוק שמנסה.. תשמע, זה לא לכבודה של היהדות, זה לא לכבודה של מסורת ישראל..".

גרודקה: "זה נשמע 'זאב, זאב', כבר לא מאמינים לך, אתה אומר על חוק שהוא לא כפייה דתית, שאנשים בסביבה שלך, באופוזיציה, אומרים שאין בו כפייה דתית, אתה חוזר שהוא כפייה דתית, בסוף שכן תהיה כפייה דתית - לא יאמינו לך".

לפיד: זו שאלה או שאנחנו מתווכחים? אז אני אענה לך".

לפיד המשיך: "מסורת ישראל לא זקוקה לתהליכי חקיקה בשביל לתפוס בעם ישראל. היא הסתדרה מצויין בלעדי החוק הזה אלפי שנים, אנחנו בעד מסורת ישראל, אני אוהב את מסורת ישראל, יש לי שולחן שבת, יש לי שולחן סדר, המסורת לא תעבור בחקיקה, כי כפייה דתית – לא עוברת בחקיקה".
יאיר לפיד יעקב גרודקה עימות מסורת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד