י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

שווי השוק של ביטקוין פרץ לראשונה את רף 200 מיליארד דולר - יותר משווי קוקה קולה

ערך המטבע הדיגיטלי מתקרב ל-12,000 דולר על רקע תחזית אופטימית מצד אנליסטים של ג'י.פי מורגן - ענק הבנקאות שהמנכ"ל שלו קטל את ביטקוין

כספומט ביטקוין בתל אביב. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
כספומט ביטקוין בתל אביב. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



ערך ביטקוין ממשיך לשבור שיאים ושווי השוק שלו פרץ לראשונה את רף 200 מיליארד דולר ועולה כעת על שווי השוק של ענקית המשקאות הקלים קוקה קולה, לאחר שאנליסטים של בנק ג'י.פי מורגן צ'ייס העריכו כי החוזים העתידיים על המטבע הדיגיטלי עשויים לקדם מטבעות קריפטו לכדי מעמד של קטגוריית נכסים חדשה.

"הערך של סוג נכסים חדש זה הוא פונקציה של מידת אימוצו ככלי לשמירת הון ואמצעי תשלום", כתבו האנליסטים של הבנק בדו"ח למשקיעים שפירסמו בשבוע שעבר. "על בסיס כלים אחרים לשמירת עושר כמו זהב, יש למטבעות קריפטו פונציאל להתקדם מעבר לרמה הנוכחית".

האופטימיות של האנליסטים של ג'י.פ מורגן באה למרות שורה של התבטאויות שליליות כלפי ביטקוין מצד מנכ"ל הבנק, ג'יימי דיימון.

ביטקוין נסחר כעת במחיר של 11,826 דולר, עלייה של 1.8%, לפי נתוני קוינדסק, לאחר שמוקדם יותר היום טיפס לשיא של 11,860.25 דולרים, אשר שיקף לראשונה למטבע שווי שוק של יותר מ-200 מיליארד דולר - מעל לשווי השוק של חברת המשקאות הקלים קוקה קולה וקרוב לשווי השוק של ענקית התוכנה אורקל. רק באוקטובר, פרץ שווי השוק של ביטקוין את רף 100 מיליארד דולר.

שווי השוק הנוכחי של ביטקוין גבוה כעת משווי השוק של כל אחת מ-500 החברות הנכללות במדד המניות האמריקאי S&P 500, למעט 23 מהן. סך שווי השוק של כל מטבעות הקריפטו מגיע כעת ל-356.9 מיליארד דולר, לפי נתוני קוין-מרקט-קאפ.

מתחילת שנת 2017, נסק שווי ביטקוין ביותר מ-1,100%, לאחר שסיים את שנת 2016 מתחת לרף של 1,000 דולרים. לשם השוואה, מדד המניות S&P 500 טיפס באותה התקופה בכ-18%.

עם זאת, המסחר בביטקוין מתאפיין בתנודתיות עצומה, ורק בשבוע שעבר עבר המטבע הדיגיטלי משוק פרי (זינוק של 20%) לשוק דובי (נפילה של 20%) בתוך יממה אחת.

נציבות הסחר בחוזים עתידיים על סחורות בארה"ב (CFTC) הודיעה ביום שישי כי תתיר מסחר בחוזים עתידיים על המטבע הדיגיטלי ביטקוין בשלוש בורסות בארה"ב. החוזים יאפשרו למשקיעים להמר על מחירי ביטקוין ללא צורך לקנות בפועל את המטבע הדיגיטלי.

בהודעה שפירסמה הנציבות נאמר כי אישרה לבורסות CME ו-CBOE להפעיל מסחר בחוזים עתידיים על המטבע הדיגיטלי, וכי התירה גם מסחר באופציות בינאריות על ביטקוין בבורסת קנטור אקסצ'יינג. בורסת CME מסרה כי המסחר בחוזים על ביטקוין יחל כבר ב-18 בדצמבר.

מוקדם יותר בשבוע שעבר דווח כי בורסת נאסד"ק מתכננת להשיק חוזים עתידיים על המטבע הדיגיטלי בשנה הבאה.
ביטקוין אנליסטים מטבע דיגיטלי מטבעות קריפטו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד