כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

אשר זועם: הממשלה מנציחה את העומס בכבישים

ועדת הכלכלה של הכנסת דנה בהצעת חוק לעידוד נסיעה משותפת, לפיה נהג רכב פרטי יוכל לצרף לנסיעתו נוסעים בשכר

צילום: נתי שוחט, פלאש 90
צילום: נתי שוחט, פלאש 90 צילום: נתי שוחט, פלאש 90



ועדת הכלכלה של הכנסת דנה היום (שלישי) בהצעת חוק לעידוד נסיעה משותפת, לפיה נהג רכב פרטי יוכל לצרף לנסיעתו נוסעים בשכר, כשבמקביל לדיון בהצעת החוק בוועדה משרד התחבורה הזדרז והוציא אתמול תקנות לנסיעה שיתופית.



ח"כ יעקב אשר תקף בדיון את התנהלות משרד התחבורה באישור מזורז של תקנות, ואמר כי כשהמדינה רוצה להעביר נושאים בוועדות יש שיח בין משרדי הממשלה לחברי הכנסת, אבל כשזה מגיע לנושא חשוב של נסיעות שיתופיות שיש לגביו שיח ציבורי, כשיש כאן הזמנות לבצע רפורמה בתחבורה, מבצעים מחטף, קובעים תקנות לנסיעה שיתופית כשהתקנות רק מגבילות ובוודאי לא מעודדות רפורמה.

לדעתו של ח"כ אשר "הסיבה להתחמקות הממשלה מביצוע רפורמה אמיתית נעוצה בכך שהממשלה מפחדת שביצוע רפורמה ידרוש ממנה להכניס את היד לכיס, למרות שמשרד האוצר תומך ברעיון הנסיעה השיתופית הממשלה מתחמקת מלעשות זאת נכון כמו במדינות אחרות, שם יש שרות נסיעות שיתופי וכאן בארץ חוסמים אותם כשמי שמשלם את המחיר הינם האזרחים שמבזבזים את זמנם בפקקים בכביש או נתונים לחסדי התחבורה הציבורית העמוסה".

בהמשך דבריו דיבר ח"כ אשר על הראייה הכוללת הנדרש ברפורמה ואמר כי צריך לקחת בחשבון את פרנסתם של נהגי המוניות שבראייה נכונה ניתן לשלב אותם במערך הנסיעות השיתופיות ולא על גבם של האזרחים באמצעות חסימה של שירות נסיעות שיתופיות.

בסיום דבריו קרא ח"כ אשר למשרד האוצר ולמשרד התחבורה להתמודד עם העומס בכבישי הארץ שגורם להשתרכות פקקים ועם העומס בתח"צ ולבצע את הרפורמה בצורה מעמיקה ורצינית.
יעקב אשר מוניות תחבורה ציבורית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד