י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

אזולאי הגיש ערר על הצעות חוק של 'ישראל ביתנו'

השר אזולאי הגיש הבוקר ערר על שתי הצעות חוק של 'ישראל ביתנו' • "בחדרי חרדים" עם נוסח הערר שנשלח למזכיר הממשלה בפרסום ראשון

צלם:הדס פרוש, פלאש 90
צלם:הדס פרוש, פלאש 90



פרסום ראשון: ש"ס נגד 'ישראל ביתנו'. באופן חריג, השר לשירותי דת דוד אזולאי הגיש הבוקר (רביעי) ערר על שתי הצעות חוק שאושרו בוועדת השרים לענייני חקיקה, שמבקשות להעניק העדפה מתקנת בקבלה לעבודה בשירות המדינה למי שסיים שירות סדיר או שירות אזרחי. החשש: המהלך ייפגע בבני המגזר החרדי שלא מתגייסים מסיבות אידאולוגיות.

בערר ששיגר למזכיר הממשלה צחי ברוורמן, מפרט השר אזולאי כי "ברצוני להגיש ערר על הצעות חוק שנידונו ואושרו בוועדת השרים לענייני חקיקה", לדבריו, "הצעות החוק של ח"כ עודד פורר "עידוד ושירות לאומי ולאומי אזרחי", פ/4162/20 וכן הצעת החוק של ח"כ חמד עמאר, "חוק שירות מדינה – העדפת מי שסיים שירות סדיר", פ/4778/20".

אזולאי ממשיך: "הצעת החוק מבקשות לקבוע כי למי שסיים שירות סדיר, צבאי, אזרחי או אזרחי לאומי, תינתן העדפה מתקנת בקבלה לעבודה בשירות המדינה, וכן בקבלה לאוניברסיטה (פ/4162), על פני מועמד מקרב אותה אוכלוסייה מסוימת שזכאי להעדפה מתקנת, אולם זה האחרון לא שירת שירות סדיר כהגדרתו בחוק".

השר לשירותי דת מבקש לנמק את בקשת הערר: "אני מבקש להגיש ערר על הצעות חוק אלו מהטעמים הבאים; בשנים האחרונות הממשלה משקיעה משאבים עצומים בשילוב אוכלוסיות מיעוטים שונות, ובכללם האוכלוסייה החרדית. מטבע הדברים, הליך השילוב הינו עדין מאוד ונעשה טיפין טיפין תוך בחינה מתמשכת של מכלול ההליכים השונים שנעשים על ידי המדינה כלפי אוכלוסייה זו".

"הצעות חוק אלו, באם יתקבלו, עלולים ליצור נסיגה ואף נתק בקרב חלק מבני אוכלוסייה זו שבעת הזאת יוצאים לעבודה ואף לאקדמיה, אולם מסיבות שונות לא יוצאים לשירות סדיר, צבאי או אזרחי, שכן נושא זה מעורר פולמוס נרחב בקרב מגזר זה - ולמרות זאת עלי לציין שחלק מאוכלוסייה זו משתלבת בגיוס לצבא".

לדבריו של השר אזולאי, "לו חוקים אלו יקודמו בעת הזאת, הרי שעובדה זו תרפה את ידם של חלקים מבני אוכלוסייה זו, ואלו עלולים לנשור ולחדול מן ההליכים הראשוניים אותם הם מבצעים בתקופה זו, של שילוב בעבודה ובציבוריות הישראלית שהמדינה מבקשת כיום לקדם, ותפגע באופן מעשי בחוק העדפה מתקנת לחרדים. כך למעשה הצעות החוק יחטאו למטרה שלשמן נכתבו".

"אשר על כן, אני מבקש להתנגד להצעות אלו ולהביאם מחדש להצבעה בממשלה", כתב אזולאי לסיום בערר שהגיש הבוקר למזכיר הממשלה.

דוד אזולאי צה גיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד