י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

מודעה חריפה ברחמסטריווקא נגד חב"ד: "מוכרים חסידות בזול"

בישיבת 'מאור עיניים' הנבחרת בירושלים, התבקשו הבחורים להדיר רגליהם מיריד החסידות שציינו השבוע חסידי חב"ד בבנייני האומה • במודעה חריפה שנתלתה בישיבה נכתב בין היתר: ""המטרה שלהם אינה בכלל להגביר לימוד החסידות הכללית - המטרה שלהם להגביר חיילים לחב"ד"

ישיבת רחמסטריווקא
ישיבת רחמסטריווקא



שבוע החסידות של חב"ד שנערך השבוע במרכז הקונגרסים בנייני האומה בירושלים, הביא להתנגדות מצד ישיבת 'מאור עיניים' של חסידות רחמסטריווקא בירושלים במסגרת מודעה חריפה שנתלתה בישיבה.

במכתב שנכתב על ידי הנהלת הישיבה והמשגיח הרוחני נכתב: "יש מקומות שמוכרים חסידות בזול (דהיינו שמוכרים את החסידות והשמירת עיניים עבור קניית כמה ספרים בזול) במקומות אשר בחורים חסידיים אין נכנסים לשם לא למקום הזה בפרט ולא לאיזור בכלל, וכאן הכל מותרים להם הכל מחולים לכם, ומביאים לשם כלים מכלים שונים".



"לא דרכיהם דרכינו, ולא מחשבותיהם מחשבותינו, גם מביאים שם מרצים אשר חיברו ספרים חיצונים שהוחרמו על ידי גדולי ישראל ובכללם כ"ק מרן אדמו"ר זצ"ל (האדמו"ר הקודם מהר"י מרחמסטריווקא זצ"ל מ.ו) ולא ללמד על עצמו יצא וכו', והחכם מחשב הפסד מצוה כנגד שכרה - ושכר עבירה כנגד הפסידה".

"המטרה שלהם אינה בכלל להגביר לימוד החסידות הכללית" נכתב בהודעה החריפה "המטרה שלהם להגביר חיילים לחב"ד (והראיה שמוכרים ספרים מגדולי החסידות - כהמאור עיניים ובית אהרן ועוד - אבל רק בדפוס הכי גרוע ופשוט הגם שיש להשיגם בהידור ויופי)".

לסיום, כותבים ומביאים את הגמרא בבא בתרא "אי דאיכא דרכא אחרינא מיקיר רשע גם אם עוצם עיניו' והאם זהו באמת רצון ה'? ואהבת וגו' בכל מאודך".

לסיום נכתב "חכמים הזהרו".

יש לציין שאלפי בחורים חסידיים מכלל הישיבות, גדשו את יריד החסידות הענק, שהכיל מגוון של כ-800 ספרי חסידות, שנמכרו במחירי היריד החד-פעמיים. לאורך כל שעות היריד נהרו המונים אל האולם ומילאו עגלות של ספרים.



משגיח הישיבה הרב צבי שיינברגר. צילום: אלימלך פסיקובצילום: משגיח הישיבה הרב צבי שיינברגר. צילום: אלימלך פסיקוב
משגיח הישיבה הרב צבי שיינברגר. צילום: אלימלך פסיקוב





רחמסטריווקא חבד חסידות בנייני האומה צמאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 43 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד