י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

"הוקרה סליחה ותודה לרב שלימדני לפני 16 שנה" // הרב יוסף משה הרשלר

הוא גילה בתוך אישיותי את היכולות והכישורים הייחודיים לי, להדגיש אותם, לצבוע אותם בצבעים מאירים ולחיות אותם • אישיותו הכובשת הרב הגאון הרב אהרון בכרך שליט"א

ראש ישיבה ותלמיד, אילוסטרציה. צילום: נתי שוחט, פלאש 90
ראש ישיבה ותלמיד, אילוסטרציה. צילום: נתי שוחט, פלאש 90 צילום: נתי שוחט, פלאש 90



עד שפגשתי אותו הייתי תלמיד סטנדרטי בהחלט, אבל המפגש עמו, והגישה החינוכית שלו, שינתה לי את החיים לגמרי.

הוא היה אומן ממש, מגלף בתוך אישיותי את היכולות והכישורים הייחודיים לי, להדגיש אותם, לצבוע אותם בצבעים מאירים, לחיות אותם, לדאוג לכך שהם יבואו לידי ביטוי במקסימום האפשרי, ומתוך כך למלא את אישיותי ביטחון והערכה עצמית.

למרות שלא הייתי עד אז נער חלש, ממש לא, התמודדתי בעקשנות עם הפרעת הקשב והריכוז שלי, לעיתים בהצלחה ולעיתים פחות, אבל עדיין היה חסר שם את החשיפה של האות הפרטית שלי בתורה, ורק הוא זה שהצליח לעשות את זה ברוב עמל ומסירות, ומאז אצלי שנת הלימודים בשיעור ב' בישיבה קטנה הפכה לשנת הלידה הנוספת שלי.

זה לא רק שיעור הקומה התורני הגבוה, הלמדנות הבקיאות ואישיותו הכובשת הרב הגאון הרב אהרון בכרך שליט"א, אלא :

זה היכולת לפשט מונחים תלמודיים לרמתם של נערים כבן 15, עד כדי כך שהם יחושו שהם אלו שעומדים במרכזה של הסוגיה, ובכוחם להטות את כפה לצד המחייב או לצד הפוטר, הם אלו שיכולים לכוון לדעתם של כל גדולי הפרשנים – וכמתק לשונו על חילוקי דעות בין התלמידים במהלך להט תלמודם – 'הנה נחלקו בזה שני גדולי הדור הבא (הנערים. י.מ.ה.) שכיוונו לדעתם של שני ראשונים'.

זה ההבנה שלא העיקר להעביר חומר לימודי, אלא לפתח כישורי למידה אצל התלמיד, ושהוא בעצמו יילמד את עצמו.

זה היכולת לשאול את השאלה הנכונה את הנער הנכון, השאלה שאמנם הוא יצטרך לעמול בכדי להשיב עלייה, אך זו השאלה שתעורר בו את הכישרונות החבויים בו וכך הוא יגיע לפתרונה.

זה הסבלנות והמתינות לתת לנערים לבנות את עצמם בלימוד הסוגיה, להגיע לתובנות בעצמם, מבלי להיות זה שחידש להם את החידוש והאיר להם את עולמם – ההפך, היכולות והכוחות, הקושיות והתשובות הטובות ביותר נמצאים אצלכם פנימה, ואינכם זקוקים אלא להפוך בתוך ליבכם שוב ושוב עד שתגלו את מעיין התורה הנובע בכם.

זה היכולת להדביק באהבת התורה את הנערים, לעורר בהם את החיבור האישי עד כדי שקושיה טובה ב'בעל המאור' תהיה מטרד אישי שלך, ותפריע לך ברמה האישית וכפי שהוא תמיד ציטט לנו את האמרה של ה'חזון איש' – 'אין דין אמירה בשם אומרו על קושיה ושאלה' מפני שזה ששמע את הקושיה נדבק ב'מחלתו' של המקשה המקורי, וכעת הקושיה היא כבר קשה לו בפני עצמו, ואין הוא צריך להישען על אחרים במצוקתו.

במבט של 16 שנה לאחור מתוך הוקרה עצומה והכרת הטוב אישית רבה, אני מעוניין בבמה זו גם לבקש סליחה ממורי ורבי, על כך שלמרות כל האמור, לא השכלתי לנצל באופן מרבי את ההזדמנויות הגדולות אותן פתח בפני, ולעיתים השבתי רעה תחת טובתו הרבה.
הרב אהרן בכרך הפרעת קשב וריכוז אישיות התמודדות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד