כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

סערת הקו הכחול: החרדים קיבלו חיזוק

וועדת ההתנגדויות קבעה כי התוואי הכחול של הרכבת הקלה לא יעבור ברחוב עמק רפאים בירושלים, ובכך מקבלים החרדים חיזוק משמעותי

הרכבת הקלה בירושלים, צילום: פלאש 90
הרכבת הקלה בירושלים, צילום: פלאש 90



ועדת ההתנגדויות של הועדה המחוזית לתכנון ובנייה, העניקה גיבוי למאבק תושבי עמק רפאים בירושלים נגד תוואי הקו הכחול של הרכבת הקלה. הוועדה קבעה כי התוכנית לא תכלול את התוואי שהיה אמור לעבור בתוככי עמק רפאים והוא יחזור לדיון בוועדה המחוזית.

כזכור, וכפי שנחשף ב'בחדרי חרדים' – הנציגים החרדים בירושלים הצטרפו למאבק וגיבו את תושבי עמק רפאים שהתנגדו שתוואי הרכבת יעבור בשכונתם. הדרישה הייתה ליישם את התוואי המקורי שממקם את פסי הרכבת במרכזו של מתחם התחנה ופארק המסילה.

כאמור, הנציגים החרדים גיבו את המאבק, בין השאר בגלל התנגדותם למתחם התחנה מחלל השבת. מבחינתם, אדרבה, שתוואי הרכבת יעבור במתחם וייפגע בו ובעסקיו. כאמור, כעת נרשם ניצחון, לפחות זמני, לאחר שהנושא הוחזר שוב לוועדה המחוזית ולא נכלל בתוכנית.

"הוועדה מחליטה כי מקטע עמק רפאים יגרע מן התכנית באופן שאינו פוגע ביכולת לממש את יתר המקטעים הכלולים בתכנית. לפיכך מחליטה הוועדה כי שטח התכנית יצומצם וכי תוואי מסילת הרכבת הקלה לאורך רחוב עמק רפאים, החל מנקודת פיצול הקו דרומית לתחנת החאן (מתחם התחנה) ועד לצומת אורנים, לא ייכלל בתכנית. בהמשך לכך, הדיון במקטע האמור שנגרע מן התכנית יוחזר למליאת הוועדה המחוזית, לשלב של טרום הפקדה ולשם בחינת החלופות, כמפורט בהחלטה זו", נכתב בהחלטת הועדה.

למרות זאת, הוועדה דחתה את האופציה למיקום התוואי באופן שייפגע במתחם התחנה: "הוועדה סבורה כי השיקול של מניעת פגיעה בפעילות במתחם תיירות ותרבות מצליח, המשרת רבבות מתושבי העיר כמקום פנאי ובילוי, הוא שיקול ראוי".

התוואי המקורי של הקו הכחול עובר דרך השכונות החרדיות, משכונת רמות החרדית עד מתחם התחנה, דרך כביש גולדה מאיר שם הוא ממשיך למנהרה בסמוך למלון תמיר ויוצא ב'ביקור חולים' בדרך למתחם התחנה שם הוא מתפצל לגילה ולמלחה.

הנציגות החרדית טענה כי אין נגישות ראויה משכונת רמות לתחנת הרכבת, בשל כך קבעה ועדת ההתנגדויות כי הנושא ייבחן שוב.
הקו הכחול עמק רפאים ירושלים מתחם התחנה שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד