י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

כתב אישום: יו"ר איגוד נהגי המוניות מנע הורדת המחירים בנתב"ג

רשות ההגבלים הגישה כתב אישום נגד יהודה בר אור ואיגוד המוניות, בטענה כי המליצו לנהגים לא לכבד את תוצאות מכרז המוניות שנעשה בנתב"ג

מוניות בנתב"ג. צילום: פלאש 90
מוניות בנתב"ג. צילום: פלאש 90





רשות ההגבלים העסקיים הגישה היום (ה') כתב אישום נגד איגוד נהגי המוניות הארצי והעומד בראשו, יהודה בר אור, לאחר שהמליצו לחברי האיגוד להפר את תנאי המכרז ולא לתת הנחה לנוסעים מנתב"ג. ההמלצה על קו פעולה עסקי אחיד היא עבירה על חוק הגבלים עסקיים.

החקירה החלה לאחר שבמאי השנה זכו חברת Gett ותחנת מוניות הדר במכרז של רשות שדות התעופה לאיסוף נוסעים מנתב"ג. ההצעות שלהן כללו הנחה של 31% ממחירון משרד התחבורה. בעקבות התוצאות המליץ בר אור לנהגי המוניות להימנע מלהסיע לקוחות בהנחה שנקבעה במכרז, אלא על-פי מחיר מונה או מחירות משרד התחבורה, במטרה לסכל את תוצאות המכרז.

בר אור והאיגוד הפיצו את ההמלצה בראיונות שהעניקו לכלי התקשורת וכן בפניות ישירות לתחנות מוניות ולנהגים. הלחץ עשה את שלו ואחרי שהחברות הזוכות סירבו לחתום, המכרז בוטל ורשות שדות התעופה נאלצה לספק פתרונות זמניים עד לפרסום מכרז חדש.

בוועידת אשדוד לתחבורה שנערכה במאי השיב בר אור לשאלת TheMarker לפשר התנגדות האיגוד למחירון החדש, ונימק אותה בהיותו הפסדי: "מילא היו נותנים הנחה של 10%–15% - זה עוד הגיוני. אבל אין סיכוי שנהג יסכים לקחת נסיעה לשכונת צהלה ב-80 שקל, ואז להיתקע כל הדרך חזרה לנתב"ג בפקקים. אין בזה שום רווח, הנהג יפסיד כסף. שהנהלת גט תיסע במחירים האלה".

לטענת בר אור, נהגי הדר לוד לא ידעו על התעריפים שהגישה הנהלתם במכרז, ואם היו יודעים על כך מראש - לא היו מאפשרים את ההשתתפות. לשאלה אם אין בהתערבות האיגוד משום התנהלות קרטליסטית, השיב בר אור בשלילה. ואולם בתחילת השבוע קרא בר אור במפורש בראיון לרשת ב' לנהגים לנסוע רק לפי מחירון משרד התחבורה, ולא להעניק לנוסעים את ההנחה - גם במחיר ביטול המכרז.

זכיית גט והדר לוד במכרז העניקה להם את הזיכיון לנהל ולהפעיל את מערך שירותי ההסעות מנמל התעופה, לרבות גביית תשלומים מכל מונית מזדמנת, עד ל-2022 (עם אופציה להארכת ההסכם ב-36 חודשים). ואולם כבר עם הודעת הזכייה הביעו הנהגים השכירים בהדר לוד תרעומת על כך שיצטרכו להוריד את מחירי הנסיעה. בתחנה עובדים כ-600 נהגים. עם הודעת הזכייה איימו רבים מהשכירים שיעזבו את התחנה, לאחר שכמה מהם כבר התפטרו במהלך השנה האחרונה.

>> כמה היינו אמורים לשלם על מונית מנתב"ג - על פי תוצאות המכרז:


גם ראשי ועד נהגי המוניות - ארגון לא רשמי שהתפצל לפני כשלוש שנים מאיגוד נהגי המוניות - נחקרו בחשד שפעלו להכשיל את תוצאות המכרז. הם הובילו מחאה מקוונת נגד מכרז רש"ת, וקראו לנהגי מוניות לסרב לשתף פעולה עם זכייניו. במודעה שפירסם שי דיין, תחת הכותרת "אל תבגוד!", נכתב כי איסוף נוסעים מנתב"ג משמעו בגידה בחברים לענף.
רשות ההגבלים העסקיים נהגי מוניות מוניות הדר רשות שדות התעופה משרד התחבורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד