כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

התפתחות במעצר החרדיות בגרמניה: דרעי התערב ומחר יתקיים דיון נוסף

אופטימיות בפרשת החרדיות - אם ובתה, העצורות מזה שלושה ימים ונתונות בכלא בגרמניה • בעקבות הפרסום לראשונה הבוקר ב'בחדרי' - שר הפנים דרעי התערב ודיון באפשרות לשחררן לשבת ולהחזיר להן את כיסוי הראש יתקיים מחר • כל הפרטים

שופטים בגרמניה, צילום: רויטרס
שופטים בגרמניה, צילום: רויטרס



התפתחות במעצר שתי הנשים החרדיות - אם ובתה, העצורות בגרמניה בחשד לגניבה מחנות פריימרק בברלין. ידיעה שפורסמה הבוקר לראשונה ב'בחדרי חרדים'. ממידע שהגיע בשעה האחרונה ומתפרסם כעת לראשונה, חלה תפנית בפרשה: ברגע האחרון יתקיים מחר, יום שישי, דיון בבית המשפט בעניינם.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי לשכת שר הפנים אריה דרעי נמצאת בקשר רציף החל מהבוקר עם משרד החוץ שעירב גם את הנספח המשטרתי בברלין, ובעזרת הרב יהודה טייכטל רבה של ברלין הושגה הסכמה לכך שדיון בעניינן יוקדם למחר יום שישי, זאת לאחר שהדיון אמור היה להתקיים רק ביום שני הבא.

בנוסף, בפעילות לשכת דרעי - הקונסולית הישראלית בגרמניה, ביקרה את שתי הנשים החרדיות בצהריים ודיווחה שמצבם טוב.

מחר בשעה 9:00 בבוקר יתקיים דיון בפני שופט המעצרים, בתקווה שישוחררו. במידה ולא, תוגש בקשה לתת להם לעשות את השבת בקהילה של חב"ד עם חתימת ערבות עליהם. ולחילופין להחזיר להם את כיסוי הראש.

על פי ההערכות, קיימים צדדים שבית המשפט לא יקבל את הבקשות כלל והן תאלצנה להישאר במעצר עד יום שני.

רובי שמש, האחראי בלשכת השר דרעי לתיאום מול משרד החוץ והקונסוליה, פועל משעות הבוקר - בעקבות הפרסום כאן ב'בחדרי' של הידיעה - מול אנשי המקצוע במטרה לעשות הכל ולשחררם.

כפי שדווח קודם לכן ב'בחדרי חרדים' רבה של ברלין הרב יהודה טייכטל ושליח חב״ד הרב שמואל סגל ביקרו בצהריים (חמישי) אצל האם ובתה העצורות, ודאגו עבורן לאוכל כשר. "אנחנו עושים כל מה שביכולתנו בכדי לעזור להן ולהוציאן מהמצב הסבוך אליו נקלעו ומקווים שבקרוב יהיו בפינו בשורות טובות" אמרו.
עצורות חרדיות בגרמניה משרד הפנים אריה דרעי דיון בבית משפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 37 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד