כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

נסראללה זועם: "ערבים, נתקו קשר וצאו להפגנות"

הזעם בעולם הערבי על הכרזת נשיא ארה"ב דונלד טראמפ כי ארה"ב מכירה בירושלים כבירת ישראל - נמשך. הערב קרא מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה למדינות הערביות לנתק קשר עם ישראל, וקרא לערביי העולם לצאת ולהתקומם נגד ההכרזה

נסראללה. צילום: פלאש 90
נסראללה. צילום: פלאש 90



הזעם בעולם הערבי על הכרזת נשיא ארה"ב דונלד טראמפ כי ארה"ב מכירה בירושלים כבירת ישראל - נמשך. הערב (חמישי) אמר מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה "אנחנו מרגישים שזו הצהרת בלפור 2".

"האויב הישראלי ומנהיגיו לא מכבדים החלטות בינלאומיות, ולא מכבדים הסכמים שהם בעצמם חתמו עליהם, לא מעניין אותם הדעה של מדינות מוסלמיות, וחלק ממדינות אירופה, ישראל לא מתייחסת למדינות כמו רוסיה, סין, וקנדה", אמר מנהיג חיזבאללה, "מה שמעניין את הישות הזו (ישראל) זה רק ארצות הברית".

"במשך עשורים ממשלות ישראל לדורותיהן ניסו להפוך את ירושלים ליהודית, עכשיו השאלה מה יהיה גורלם של תושבי מזרח ירושלים אחרי ההחלטה האמריקנית? האם הם יגורשו, או אולי הם יאלצו לשאת תעודת זהות ישראלית, והשאלה הכי חשובה מה יהיה גורל הנכסים הפלסטיניים, האם הם יופקעו או יושמדו".

"אנו נראה את הישראלים בונים ללא מעצורים ומרחיבים את ירושלים, אנו עוקבים בחשש אחר הנעשה במסגד אל-אקצא, אם ארצות הברית פגעה בדבר היקר ביותר למוסלמים, השאלה עכשיו מה יקרה עם הגדה המערבית, רמת הגולן, וחוות שבעא".

נסראללה ביקש ממדינות ערב למחות באופן רשמי על ההחלטה של טראמפ, וביקש להפעיל עליה לחץ באמצעות ישראל".

עוד דרש נסראללה ממדינות מוסלמיות, לנתק את היחסים עם ישראל, ולהפסיק את כל הצעדים שנקטו אותן מדינות איסלאמיות לחיזוק הקשרים עם ישראל".

נסראללה קרא לצאת בהפגנות בעולם נגד ההחלטה, הוא הוסיף ואמר שהישראלים בטוחים שהעולם המוסלמי ישתוק כי הוא עסוק בבעיות פנימיות בתוך המדינות, כמו תימן סוריה ועירק ומדינות נוספות, אך קרא לערביי העולם לצאת ולהתקומם נגד ההכרזה. נסראללה הודיע כי ביום שני הקרוב תתקיים הפגנה גדולה ברובע דאחייה מעוז החיזבאללה בלבנון.
חסן נסראללה חיזבאללה הכרזת טראמפ ירושלים הצהרת בלפור 2

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד