כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

הכדורגלן המפורסם הפתיע: "המשחקים צריכים להערך ביום חול"

שחקן הכדורגל לשעבר עידן טל, קיים סיור בבית הרב קוק וסיפק אמירה מפתיעה בסוגיה הבוערת של משחקי הכדורגל הנערכים בשבת: "מדינת ישראל צריכה את הספורט אך לא צריכה לעודד חילול שבת במרחב הציבורי. אני קורא מכאן לאפשר לכל עם ישראל להשתתף במשחקי הספורט ולעשות מה שנדרש כדי שהמשחקים יתקיימו בימי החול"

עידן טל בבית הרב קוק
עידן טל בבית הרב קוק



הכדורגלן המפורסם הפתיע: "המדינה צריכה לעשות מה שנדרש כדי שהמשחקים יתקיימו בימי החול".

שחקן הכדורגל לשעבר עידן טל, קיים סיור בבית הרב קוק יחד עם יאיר דן סמנכ"ל בית הרב, על מנת ללמוד על השקפתו של הרב בנושא "הספורט במסורת היהודית". טל נחשף לכתבי הרב העוסקים בנושא ולמד על דמותו ומורשתו של הרב קוק בימי ראשית הציונות ושיבת ציון.

עידן טל שיחק בקבוצות רבות בליגת העל הישראלית וזכה באליפויות וגביעים רבים בקבוצות מכבי חיפה מכבי תל אביב וביתר ירושלים. שיא הקריירה שלו הייתה השתתפותו בקבוצה בכירה בליגה האנגלית - הפריימר ליג והיותו קפטן נבחרת ישראל.

"היום ביקרתי בבית של הרב קוק זצ"ל בירושלים", סיפר טל. "הכל מסביב היה מאוד מסתורי לאחד כמוני שראה מגרשים ענקיים והרבה אוהדים סביב משחקי הכדורגל. שאלתי את עצמי איך זה שיש הבדל כל כך גדול בין דמות ציבורית כל כך שהבית שבו חי כל כך פשוט ונוסטלגי לבין עולם הספורט שסוחף המונים".

"צריך להגיד בפה מלא שהגיע הזמן לפקוד את המקומות הללו שבהם פעלו גדולים כמו הרב קוק. התורה שיצאה משם בישרה על האפשרות לשלב את הכל את הספורט והתורה מבלי לאבד את קדושתה של השבת והמסורת היהודית. אני לוקח על עצמי לארגן לימוד של שחקנים ואנשי מקצוע מתחום הכדורגל והספורט בבית הרב כדי ללבן את הסוגיא מתוך הבנה שמדינת ישראל צריכה את הספורט אך לא צריכה לעודד חילול שבת במרחב הציבורי. אני קורא מכאן לאפשר לכל עם ישראל להשתתף במשחקי הספורט ולעשות מה שנדרש כדי שהמשחקים יתקיימו בימי החול", אמר שחקן הכדורגל המפורסם.
עידן טל כדורגל שבת בית הרב קוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד