כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

חבר המועצת של 'דגל' על הכרזת טראמפ: "לא צריכים אישור על כך"

"ללא קיום התורה אין לנו בטחון בארץ ישראל, זה מה שישמור עלינו מכל הצרות" התבטא חבר מועצת גדולי התורה הגרמ"צ ברגמן בעקבות הכרזת טראמפ ומה היה דעת מרן הרב שך על חוק ירושלים?

הגרמ"צ ברגמן חבר המועצת. צילום: שוקי לרר
הגרמ"צ ברגמן חבר המועצת. צילום: שוקי לרר



הכרזתו של נשיא ארה"ב דולנד טראמפ, כי הוא מכיר בירושלים כבירת ישראל, הביאה להתבטאות של אחד מחברי מועצת גדולי התורה הגרמ"צ ברגמן, כי יסוד קיומה של המדינה זה בחטא וכל החוקים הם מלאי כפירה.

בדברים שפורסמו משמו של הגרמ"צ ברגמן הבוקר ב'יתד נאמן', בשיחה שנאמרה אמש (חמישי) בפני תלמידים, התייחס ראש הישיבה להכרזתו של נשיא ארה"ב דונאלד טראמפ, כי הוא מכיר בירושלים כבירת מדינת ישראל.

"הסתפקתי אם לדבר", אמר הגרמ"צ ברגמן, "אך צריך שידעו את הדברים. שכל אחד יחדיר אותם לעצמו. את השקפת התורה על הזמן הזה שאנו נמצאים בו. המצב של כלל ישראל רחוק מלהיות טוב. בל נשכח שסובבים אותנו מיליונים מיליונים, שרוצים וקוראים בפה מלא להשמיד אותנו. מדי זמן כשקורה משהו, מתעוררים, נזכרים, מתחזקים קצת, אך מיד כשעובר זמן קצר, ממשיכים הלאה ושוב שוכחים. מי יכול לדעת מה יקרה מחר, לאדם אין ביטחון על כלום, והוא צריך לזכור כל הזמן, שהקיום שלנו בארה"ק הוא לא פשוט כלל, החיים כאן הם בניסים, כל יום וכל שעה. והכל בזכות ובכח התוה"ק וקיום המצוות".

ראש הישיבה המשיך ואמר "אתמול הכריז הנשיא של אמריקה כי הוא מכיר שירושלים היא עיר הבירה של מדינת ישראל. אנחנו אנשים המאמינים בד' ובתורתו יודעים שכל העניין הזה זר לנו ורחוק מאיתנו. כל הנושא של הלאומניות ומה שהם מגדירים את זה כציונות, איננו שייכים בזה כלל. כל קיומה של המדינה היא בחטא, שהרי כל המטרה של אלו שיסדו אותה הייתה אחת - 'ככל הגויים בית ישראל'. המדינה הזו יסוד קיומה הוא בחטא, כל התנהלותה כל הימים זה בחטא וכל החוקים שמחוקקים, מלאים כפירה בד' ובתורתו".



טראמפ. צילום: רויטרסצילום: טראמפ. צילום: רויטרס
טראמפ. צילום: רויטרס


"לגופו של דבר", אמר הגרמ"צ ברגמן, "איננו יודעים מה יצמח מההכרזה הזו, אך צריכים לדעת כי אנו לא צריכים אישורים מאף אחד שארץ ישראל שייכת לנו, ולא שירושלים היא שלנו. מי שיש לו 'קושאן' על נכס מסוים לא צריך אישורים והכרזות מאף אחד שזה שלו, גם אם כרגע הוא לא מחזיק בזה ונמצא תחת שליטתו. כי הוא יודע שזה שלו ויש לו 'קושאן' על כך. אנחנו שיש לנו את התוה"ק שהיא 'הקושאן' שלנו על א"י לא צריכים הכרזות ואישורים ממישהו, שזה שלנו. אמנם מי שנתן לנו אותה הגלה אותנו מארצנו ומבית מקדשנו, אך הבטחתו אמורה, ואנו מצפים ומייחלים יום יום לגאולה השלימה".

"אנחנו יודעים שאנו בגלות, ולא משנה מה יאמרו ראשי המדינה, אם ירצו אם לאו, אנחנו נתונים בגלות תחת מרותם של אומות העולם ועל כל צעד ושעל מוכרחים להתחשב בהם, אבל אנו מחזיקים ב'קושאן' על א"י שהיא התוה"ק ומאמינים בזה שנירש אותה". אמר.

"אלו שאינם מאמינים בתוה"ק זקוקים לכל מיני הכרזות"

בהמשך הדברים סיפר מדברים שהתבטא חמיו מרן הרב שך זצ"ל: "בעת שחוקקו את 'חוק ירושלים', עמד מו"ח רבנו הגדול זצוק"ל ואמר, וזה לשונו הובא בספר 'מכתבים ומאמרים': 'עבורנו התורה היא היא המעידה שירושלים היא שלנו, על ידי שאנו מזכירים שלוש פעמים ביום 'ולירושלים עירך ברחמים תשוב'. אנו, המקיימים ציוויי התורה ומקוננים בכל שנה ושנה על חורבן ירושלים זה אלפיים שנה, מעידים על כך שירושלים היא שלנו".

"אלו שאינם מאמינים בתוה"ק, אינם מקיימים אותה, אלו המאפשרים לחלל שבת בראש כל חוצות ל"ע, הם צריכים חיזוקים, הם מזדקקים לכל מיני הכרזות שא"י וירושלים היא שלנו וכו'. כי אין להם את האמונה בתוה"ק, שהיא היא ההבטחה שלנו שננחל את הארץ".

את דברים סיים בקריאה להתחזק: "צריכים לדעת כי א"א לבטוח באמריקה, הכל פוליטיקה, היום הוא חושב כך ומחר הוא יכול להתהפך, אין לנו ערבות, לב מלכים ושרים ביד ד', כבר היו מדינות שבתחילה תמכו בנו והיום מפנים לנו עורף, הכל נתון לשינויים.

"מי שרוצה לקרב את הגאולה עליו להתחזק בעשיית רצון השי"ת, רק עמלה של תורה הם הערובה היחידה לעתיד עם ישראל בארצו, 'אם בחוקותי תלכו ונתתי שלום בארץ' ללא קיום התורה אין לנו בטחון בארץ ישראל, זה מה שישמור עלינו מכל הצרות, כדי שנוכל להתמודד בגלות הנוראה הזו עד ביאת משיח ומלאה הארץ דעה את ד' כמים לים מכסים בב"א".
הרב מאיר צבי ברגמן דולנד טראמפ ירושלים בירת ישראל חוקי המדינה חוק ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד