כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

טראמפ הקדים לחגוג בבית הלבן: "חג החנוכה השנה ייזכר כמיוחד" • צפו

הנשיא טראמפ הקדים ב-5 ימים את מסיבת החנוכה בבית הלבן וחגג אותה כבר אתמול, אך השנה ללא הרפורמים והדמוקרטים • נכדיו היהודים - ילדיה של איוונקה הדליקו את נרות החנוכה • אוכל גלאט כשר הוגש לאורחים • הנשיא שיבח את עם ישראל

טראמפ נואם במסיבה אתמול. צילום: רויטרס
טראמפ נואם במסיבה אתמול. צילום: רויטרס



חמישה ימים לפני: הבית הלבן אירח אתמול (חמישי) את מסיבת החנוכה המסורתית, אליה לא הוזמנו חברי קונגרס דמוקרטים וגם לא רפורמים כבשנים עברו.

הנשיא דונלד טראמפ אירח את מסיבת חג החנוכה הראשונה שלו כנשיא, בבית הלבן - כמסורתם של קודמיו בתפקיד, בהנחיית רב אורתודוקסי בשם מאיר סולובייציק.



ההדלקה ולאחריה שירת 'מעוז צור ישועתי'

האתר Yeshiva world news מדווח כי במסיבה הוגש אוכל גלאט כשר וגם נערך בו טקס הדלקת חנוכייה. איוונקה וג'ראד קושנר וילדיהם ארבלה בת 6, ויוסף בן 4, הדליקו את החנוכייה. תוך שאביהם ג'רארד מסייע להם עם אמירת ברכת 'שהחיינו'.

במסיבת חנוכה המסורתית בבית הלבן מוגש דרך קבע, אוכל גלאט, מאז שהנשיא ג'ורג 'בוש ערך מסיבה ב-2005. אלא שהשנה היו שינויים בולטים. מנין המשתתפים היה מצומצם, למשל בניגוד למסיבות שערך הנשיא לשעבר ברק אובמה, שאירח אישים משתי המפלגות, רפובליקנים ודמוקרטים.

לפי עיתון ה'ניו יורק טיימס', הנשיא טראמפ גם לא הזמין מנהיגים יהודיים רפורמים שביקרו אותו ויצאו נגדו בגלוי, ראשי ארגונים יהודיים שמאלניים מארגונים שונים שדיברו נגדו בפומבי בסוגיות מדיניות לא הוזמנו גם הם.

עזרא פרידלנדר, יועץ למדיניות ציבורית, אמר ל'ניו יורק טיימס' כי "מר טראמפ הריע כמו כוכב רוק" במסיבה, לאור נאומו שבו הכריז על ירושלים כבירת ישראל.

במהלך המסיבה נשא טראמפ דברים ואמר: "אני חושב שחג החנוכה השנה ייזכר כמיוחד, יש לכם אמונה וחוסן נפשי, אף כוח לא מחץ את הרוח ואת האמונה שלכם, וזו הסיבה שהיהודים הם אור לכל העמים".

הנשיא האמריקני הוסיף ואמר "אני חושב על האהבה שיש כעת בישראל בנוגע לירושלים, אנחנו גאים לעמוד לצד העם בישראל ולחדש את הקשר התמידי בינינו".

נתון מעניין שמציינים מתנגדיו של טראמפ, כי בשנת 2011 צייץ טראמפ בטוויטר נגד הנשיא דאז אובמה על שהקדים את מסיבת החנוכה בשבועיים, טראמפ כתב "למה חג החנוכה שנערך בבית הלבן הוקדם לשבועיים לפני הזמן? בטח אובמה רוצה לצאת לחופשה בהוואי בסוף דצמבר, עצוב".

השנה טראמפ בעצמו הקדים את המסיבה בחמישה ימים.

היועץ הדתי והשליח למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט צייץ בטוויטר וכתב "זה כבוד לחגוג את חנוכה בבית הלבן עם הנשיא ורעייתו, אני מאד גאה ואסיר תודה על כך שאני משרת את הארץ המדהימה הזאת, שהיתה טובה כל כך לעם היהודי, המשפחה שלי יכולה לחיות עם היהדות שלנו בחופשיות, וכולם יכולים להביע ולחגוג את אמונתם".

טקס ההדלקה בבית הלבן









מסיבת חנוכה דונלד טראמפ איוונקה טראמפ ג'ארד קושנר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד