י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

בילוי סתמי: החסידים נקראו להפסיק להעביר חדשות במייל

בחסידות באיאן מרעננים נהלים בעניין השימוש במייל וקוראים לחסידים שלא להעביר חדשות ותמונות: "נשאל נא את עצמינו איך היינו מגיבים לילדינו בבית ואף לבנינו האברכים הצעירים, באם הם גם יראו וישמעו את כל מה שאנו מקבלים במייל ולחוות אתם יחד את חוויית הקליפים למיניהם"

חסידי באיאן בטיש של האדמו"ר. צילום: בחדרי חרדים
חסידי באיאן בטיש של האדמו"ר. צילום: בחדרי חרדים



בוועד 'לטהרנו' של חסידות באיאן, המטפל בכל נושא הטכנולוגיה, מרעננים נהלים בעניין השימוש במייל - כמובן לאלו שיש להם אישור להשתמש במייל - וקוראים לחסידים שלא להעביר חדשות ותמונות אחד לשני.

'בחדרי חרדים' מביא את התמליל המלא של התקנות שנשלח לחסידים במייל.

ראשית, כותבים חברי הוועד כי "הודעה זו מיועדת אכן לבעלי "דואר אלקטרוני – אימייל", ואף להם נחזור ונאמר כי אשרי מי שלא מחובר כלל וכלל ל"בדיעבד" הגדול הזה. אולם גם מי שיש לו אישור להשתמש ב"דואר אלקטרוני" חייב לדעת בצורה ברורה ונחרצת, כי האישור הוא אך ורק לצורך שימוש הכרחי ולא לשום שימוש אחר. המייל לא אושר בכדי לשמש "פירצה לגנב". בשימוש ב"מייל" אנו ניצבים כפסע בין שימוש הכרחי לצרכים נחוצים, לבין בילוי סתמי".

"היות ונתפשט בזמן האחרון שליחת חדשות ותמונות וכדו' מאברכים לאברכים, וכן נתפשט מה שמקבלים עיתונים וחדשות במייל. הננו להזכיר את הדברים הידועים, כי הודעות ועדכונים שוטפים
גם אם הם מקהילתנו, וכן עיתונים - גם נקיים - מהווים הרס עצום. זה משתלט על חיינו, ודי בזה לבד לגרום לנתק כל מגע עם ה"מייל" ולסגור אותו. וכן ידוע לכולם מורת רוחו של כ"ק אדמו"ר שליט"א וכמה מצטער על זה מהעברת הודעות אלו מאחד לאחד, וחזר ודיבר על זה כמה פעמים, כידוע".

"נוסף לכך, ברור הדבר כי ישנם עיתונים ושאר חומרים המלאים לה"ר ומחלוקת, מהדורות מקוצרות של אתרי חדשות שונים, וכהנה וכהנה ד' ירחם, אשר בשום אופן לא היה נכנס לביתנו פנימה. נשאל נא את עצמינו איך היינו מגיבים לילדינו בבית ואף לבנינו האברכים הצעירים, באם הם גם יראו וישמעו את כל מה שאנו מקבלים במייל ולחוות אתם יחד את חוויית הקליפים למיניהם, כמה בושה תכסה פנינו ואיך נעלה אל אבי וחלילה הנער איננו אתנו".

"אבל במייל, משום מה, זה מתקבל בשוויון נפש. כל מי שעדיין זיק היהדות בכלל והחסידות בפרט, בוער בקרבו, יש לו לעשות כל מאמץ בכדי להתנתק מכל אלו, ומיד! העצה היחידה – וימאן!
חייבים לומר את ה"לא" בצורה מיידית! ברגע שקיבלתם חומר מרשימת תפוצה השולחת חומרים שאינם מתאימים, לדרוש הסרה מיידית! וכן אם קיבלתם דבר שאינו קשור לסיבה שיש לכם היתר להחזיק כתובת מייל – אל תגיבו. כי אם החרש תחריש בעת הזאת, כל יום שעובר יותר קשה לך להתנתק!".

לסיום נכתב: "ופונים אנו לשולחים החביבים, נא ונא הפסיקו לשלוח איש לרעהו תמונות וחדשות וכדו' כולל מהנעשה בחצרות קדשנו. למעט השולחים מה שאושר להם - ע"י הוועד - לצורכי התרמה וקשרים עם נדיבים ואנ"ש".





חסידות באיאן מייל לטהרנו שליחת חדשות אברכים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד