י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

היכן יבנו האמריקאים את השגרירות בירושלים

אחרי שנשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, הכריז על ירושלים כבירת ישראל ביום רביעי, ואמר כי הוא יורה על העברת השגרירות האמריקנית מתל אביב לירושלים בשנים הקרובות, הגיע הזמן לחפש מקום • אלו האופציות אותן בוחנים האמריקאים למיקום השגרירות בבירה

היכן יבנו האמריקאים את השגרירות בירושלים



אחרי שנשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, הכריז על ירושלים כבירת ישראל ביום רביעי, ואמר כי הוא יורה על העברת השגרירות האמריקנית מתל אביב לירושלים בשנים הקרובות, הגיע הזמן לחפש מקום.

האתר הישראלי בשפה הערבית "אל מסדר" מדווח, כי בשבועות האחרונים הגיעו נציגים של ממשל טראמפ לירושלים, לחפש מקום לשגרירות. האמריקאים החלו לשתף פעולה עם אדריכל ידוע בירושלים ששמו לא פורסם, הוא מתנהל מול נציגי טראמפ ומול ועדת התכנון והבנייה בירושלים, שאמורה סוף סוף לאשר את התוכניות האמריקאיות.

מדווח על אנשי צוות הנדסה אמריקאי שבודק את השטח שבו ניתן לבנות את בניין השגרירות החדש

כמובן, הבעיה האחרונה לממשל האמריקאי היא בעיית הנדל"ן, ממשלת ישראל ועיריית ירושלים עשו כל שביכולתם כדי לסייע לאמריקנים למצוא שטח שיענה על הצרכים שלהם לבנות את בניין השגרירות החדש.

אופציה 1: מתחם אלנבי

בעקבות חוק ירושלים הורה נשיא ארצות הברית לשעבר רונלד רייגן להעביר את השגרירות מתל אביב לירושלים, ממשלת ארה"ב שכרה מגרש למשך 99 שנה בפינת רחוב חברון ודניאל באזור שבו היה מחנה אלנבי הבריטי ובסיס צבאי של צה"ל עד שננטש, בהסכם השכירות נותר האזור תחת השם המסתורי "בניין דיפלומטי", וממשלת ישראל הגיעה להסכם עם האמריקנים, כי נציג אמריקאי גדול ישתלט על הבניין בעתיד. ארה"ב משלמת רק שקל אחד בשנה, פחות מ-30 סנט בשנה.

אופציה 2: מלון דיפלומט

המלון בבעלות ממשלת ארה"ב שמשמש כיום בית אבות לקשישים, בו מתגוררים כ -500 אזרחים סובייטים לשעבר שהיו אמורים לגור שם עד 2020. עם הקמת השגרירות, על המדינה למצוא מקום חלופי לקשישים.

אופציה 3: מקום מושבה של הקונסוליה האמריקנית כפתרון זמני

על פי הדיווח ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, הציע שהאמריקאים בשלב הראשון יעבירו את השגרירות לקונסוליה האמריקנית בירושלים, הנמצאת בבניין ארוך ברחוב אגרון. הבניין יכול להכיל את משרדו של השגריר ואולי את מקום מגוריו, אך לא את כל משרדי השגרירות - אשר יחולקו על פני כמה מבנים בירושלים - עד שתוקם השגרירות החדשה.

אופציה 4: מקום חדש לחלוטין

למצער, בוחן הצוות האמריקני אופציה של בניית מקום חדש לחלוטין עבור השגרירות.
דונלד טראמפ השגרירות האמריקאית אל מסדר ירושלים תל אביב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד