י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

אפקט ההכרזה: בקבוקי תבערה הושלכו לעבר בית כנסת בשבדיה

המחאות בעולם בעקבות הכרזת טראמפ על י-ם כבירת ישראל, גוברות; אמש הושלכו בקבוקי תבערה לעבר בית כנסת בו שהו בני נוער: "פתאום אני רואה בזווית העין כדור אש. אז קפצתי" • "אמא אני מפחדת יש 20 רעולי פנים שזורקים חפצים בוערים"

שריפת דגל ישראל במהלך השבת בשוודיה.
שריפת דגל ישראל במהלך השבת בשוודיה. צילום: באדיבות המצלם



אמש (מוצאי שבת) בסביבות השעה 22:00, הושלכו מספר בקבוקי תבערה לעבר בית כנסת בעיר גטבורג בשבדיה, הבקבוקים התלקחו אך כובו על ידי באי המקום.

על פי הדיווח באתר GP השבדי, אשה יהודיה שהתראיינה לאתר, סיפרה כי "קבוצה של נערים יהודיים נמצאים בבית כנסת עקב אירוע מסוים. קיבלתי הודעה מהבת שלי, שכתבה לי, "אמא אני מפחדת יש 20 רעולי פנים שזורקים חפצים בוערים".

כוחות משטרה הגיעו למקום ופתחו בסריקות אחר הפורעים.

דביר מעוז, שליח תנועת בני עקיבא העולמית (WBA) בגטבורג, שבדיה, שהיה עד להשלכת בקבוקי התבערה אמש (מוצ״ש), סיפר כי ״זה קרה בשעה 10:18 לפי שעון שבדיה. הייתה מסיבה של נוער בקהילה היום. באתי להגיד שלום במסיבה. לפני האירוע ישבתי שם בלובי עם אחד השומרים. דיברנו קצת. תוך כדי שאנחנו מדברים, אני פתאום רואה בזווית העין כדור של אש. אז קפצתי ישר לחדר של השומר ואמרתי לשומר השני שזרקו בקבוק תבערה. הוא ראה את זה במצלמות והוא התקשר ישר למשטרה. הילדים היו בלחץ. פעם ראשונה שהם חווים אירוע של טרור קרוב אליהם".

מעוז מספר עוד כי: "המשטרה הגיעה, ניקתה את המקום ובדקה שהכל בסדר. ההורים לקחו את הילדים הביתה. היו כמה ילדים שהיו לחוצים מאוד. אחד מהם אמר לי שהוא מרגיש מאוד לא בטוח. ילד אחר סיפר לי בדרך אגב שבגלל שהוא נושא שם מאוד יהודי זה גורם לערבים בבית הספר שלו לקלל אותו, להתנכל אליו ולירוק עליו. זה מאוד קשה לו. אני גר עשר דקות מהמקום. קרוב יחסית. עם זאת, אני לא יכול להגיד שאנחנו חשים ביום-יום עלייה באנטישמיות". סיכם מעוז.

יצוין, כי העיר גטבורג מלאה במהגרים מוסלמים, וככל הנראה רעולי הפנים שהשליכו את הבקת"בים משתייכים לקבוצה הזאת.

בתוך כך, במהלך יום השבת הפגינו כ-200 מוסלמים בעיר שטוקהולם בשוודיה, שם שרפו את דגלי ישראל וקראו קריאות נגד ישראל וארה"ב.

גם באיסטנבול בטורקיה התקיימו במהלך השבת הפגנות סוערות נגד ישראל, בעקבות הכרזת טראמפ על ירושלים, במהלכן נעצרו 12 מפגינים.

כזכור, ביום חמישי האחרון פלסטיני שהיגר להולנד, ניפץ את החלונות של מסעדת 'כרמל' באמסטרדם. המסעדה הכשרה למהדרין ניזוקה כתוצאה מניפוץ השמשות מול עיניהם של שוטרים. רק לאחר שניפץ את השמשות, התנפלו עליו השוטרים ועצרו אותו.

בחקירתו טען שהוא לא אנטישמי, והכחיש שזה קשור להצהרה של טראמפ כי ירושלים היא בירת ישראל, וטען שעשה זאת בגלל שישראל מתאכזרת באופן קבוע לפלסטינים.
שוודיה רעולי פנים בקבוק תבערה בית כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד