א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

"מושחתים הביתה": עשרות אלפים הפגינו בתל אביב נגד השחיתות

המפגינים הניפו שלטים עם הכתובות "לא ימין, לא שמאל, ישר!", "אביחי, תתעורר", "מושחתים הביתה", "ירושלים לנצח, אתם לא! הביתה!" ועוד

מההפגנה אמש. צילום: Tomer Neuberg/Flash90
מההפגנה אמש. צילום: Tomer Neuberg/Flash90



הפגנת ענק בת"א נגד השחיתות השלטונית - שבוע שני ברציפות. עשרות אלפי בני אדם הפגינו אמש (מוצאי שבת) בשדרות רוטשילד הם הניפו שלטים עם הכתובות "לא ימין, לא שמאל, ישר!", "אביחי, תתעורר", "מושחתים הביתה", "ירושלים לנצח, אתם לא! הביתה!" ועוד. בחיפה השתתפו מאות בהפגנה מקבילה. בתגובה להפגנה כתב ח"כ דוד אמסלם בטוויטר: "במקביל לרוטשילד צועדים הערב גם בוואדי ערה ועזה. זו הבושה!".

כרמל בבלי מכפר ורדים אמרה: "יש כאן הרבה יותר אנשים משבוע שעבר. הגענו באוטובוס מהצפון - 50 איש. מתוכם רק 5 שהיו בשבוע שעבר ו-45 חדשים. יש אצלנו גרעין של אנשים מהיישוב שנסעו כל שבוע להפגנות בפתח תקווה. אני נסעתי לנהריה. שם היו בין 10 ל-30 איש. התחלנו באפריל-מאי. כל שבת בין 20 ל-21:30 בערב.

"בשבועיים האחרונים לא באנו לנהריה כי נסענו לתל אביב. כאן המחאה יותר אפקטיבית.
הבן שלי התייאש כבר לפני 15 שנים ועזב את הארץ. חייבים להחליף את השלטון המושחת הזה. כמו שהחליפו בזמנו את מפלגת העבודה כשהשחיתות סיאבה אותה".

אלון כפיר ודור זיו בני 19 מראשון לציון ונס ציונה, כעת הם במכינה הירושלמית: "הגענו להפגנה כי הרגשנו תחושת שייכות ואנחנו רוצים למגר את השחיתות בשלטון. נמאס לנו ממה שביבי עושה וממה שקורה בממשלה כולה. אנחנו רוצים שהממשלה והפוליטיקאים יפסיקו להיות נשלטים בידי אינטרסנטים. נמאס כבר!".

עיינה דרור, בת 18 מקדימה, אמרה: "החברה הישראלית לא יכולה לשתוק נוכח השחיתות השלטונית שהורסת את המדינה. לבי כואב על מצב המדינה והממשלה. הציבור צריך להתעורר ולהראות לממשלה שדרך השחיתות זוהי לא דרכה של מדינת ישראל. באתי לכאן היום כדי לומר די לקשרי ההון-שלטון. די לטובות ההנאה. די להשתקת התקשורת.

"אני מצפה שהפגנה זו וההפגנות הבאות יגרמו לנתניהו, ביטן, אמסלם ואנשי ההון שמנצלים את כוחם להבין שהעם אומר די. אני מצפה שהציבור הרחב יבין שהשינוי לא יגיע מעצמו, ייצא לרחובות להפגין ויפעל בכל הכלים האפשריים להחלפת הממשלה".

מיא סקולני (19) מהישוב אבטליון, אמרה: "הגעתי להפגנה כי איני יכולה יותר לשמוע על השחיתות השלטונית הבלתי פוסקת, תיקים שמתווספים, חוקים שהורסים את הדמוקרטיה, אנשי הון שמנצלים את הכוח שלהם. לחוק ויושר כבר אין מקום במדינה. הגיע הזמן להפסיק את הטירוף הזה, להראות שלא ייתכן שעל דברים כאלה העם יעבור בשתיקה. אני רוצה שינוי וזה לא יקרה מעצמו. אני באה היום בשביל להחליף את השלטון ולשנות את התרבות הפוליטית הנוכחית".

מני נפתלי, אב הבית לשעבר במעון רה"מ, נאם בפני המפגינים בתל אביב וזכה למחיאות כפיים סוערות. "ראש הממשלה מפחד מהפגנות", אמר נפתלי. "לא שמענו את אבי גבאי, את יאיר לפיד, לא שמענו אותם שנתיים. פתאום כולם מדברים על שחיתות", הוסיף והכריז: "נקרא לראש הממשלה להחזיר את המפתחות לעם ישראל".

הפעיל החברתי אלדד יניב, ממארגני ההפגנה, קרא לראש הממשלה בנימין נתניהו: "אתה תלך הביתה, לא יעזור לך. הערב הזה אנחנו אומרים לפוליטיקאים ולא רק לביבי - אנחנו רוצים חוזה חדש איתכם. לא יהיו פה יותר פוליטיקאים שעובדים אצל טייקונים, שלוקחים שוחד".

יניב אמר: "אנחנו רוצים פוליטיקאים שיביאו לפה צדק, שיבואו לעבוד בשבילנו. שלא יהיו פה נכים שמקבלים 2,000 שקל בחודש בזמן ששורפים פה כסף על צוללות מושחתות. אנחנו נמשיך לבוא לפה כל מוצאי שבת. אם נבוא לפה כל מוצאי שבת, הוא יילך הביתה". בתגובה צעקו מפגינים רבים: "אנחנו מתחייבים".
הפגנה בנימין נתניהו תל אביב שחיתות אלדד יניב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד