י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

ליברמן: "אני קורא לחרם על אום אל פאחם"

"אזרחי המדינה - תפסיקו להיכנס לחנויות שם ולא לקנות שם, צריך לתת להם להרגיש שהם לא רצויים כאן ולעשות חרם עליהם" כך שר הביטחון הבוקר • שר הביטחון לשעבר: "על ראש הממשלה להתנער לאלתר מדברים חמורים אלה"

ליברמן בסיור. צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
ליברמן בסיור. צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון



בתגובה לעימותים אמש (מוצ"ש) בוואדי ערה בין מפגינים פלסטינים לכוחות הביטחון, על רקע הצהרת הנשיא האמריקני דונלד טראמפ להכיר בירושלים כבירת ישראל, שר הביטחון אביגדור ליברמן קורא להחרים את תושבי וואדי ערה.

בדברים שאמר הבוקר בגל"צ, טען ליברמן כי "אני קורא לחרם על אום אל פאחם, צריך לגרום להם להרגיש לא רצויים כאן". שר הביטחון הוסיף: "ראיתי אלפים בהלוויית המחבלים באום אל פאחם, שמעתי אותם במסגדים, ואת דרשות ההסתה של כביכול המנהיגים הרוחניים שלהם, והם חייבים להיות חלק מרמאללה, אין להם שום חלק כאן".

לדבריו, "אני קורא לכל אזרחי המדינה - תפסיקו להיכנס לחנויות שם ולא לקנות שם, צריך לתת להם להרגיש שהם לא רצויים כאן ולעשות חרם עליהם, ראיתי שם הרבה דגלים של הרשות הפלסטינית ומעולם לא ראיתי דגל של מדינת ישראל".

בתגובה לדבריו של ליברמן אמר יו"ר 'הרשימה המשותפת', ח"כ איימן עודה: ״ליברמן הוא נציג המשטרים הפאשיסטים בממשלת הימין הקיצוני של נתניהו. הקריאות לחרם על אזרחים רק משום מוצאם הלאומי והדתי מזכירות את המשטרים האפלים ביותר בהיסטוריה האנושית. המחשבה שאדם כזה מופקד על ביטחון המדינה צריכה להדאיג כל אזרח שפוי.״

גם שר הביטחון לשעבר עמיר פרץ (המחנה הציוני) גינה את דבריו של ליברמן ואמר כי "תפקידם של מנהיגים להרגיע את השטח ולא להתסיס. צריך לפעול בנחישות כנגד כל המתפרעים ומפירי הסדר, אך אין מקום להכללה והפניית אצבע מאשימה נגד כלל ערביי ישראל, המתנהלים כמיעוט אחראי בתוך מדינה יהודית ודמוקרטית. במקום לשפוך שמן על המדורה, שר הביטחון צריך לבחור אמירות שיסייעו לצה״ל, למשטרה ולכוחות הביטחון להרגיע את השטח ולא באמירות שרק יחריפו את העימות".

"קריאתו לחרם על אזרחי ישראל, גם אם דרכם אינה דרכו, אינה מוסרית יותר מהקריאות הנלוזות לחרם על המתנחלים", הוסיף פרץ, "על ראש הממשלה להתנער לאלתר מדברים חמורים אלה".

ח״כ יוסף ג׳בארין מ'הרשימה המשותפת', תקף גם הוא בחריפות את דברי ליברמן נגד תושבי ואדי ערה: "ליברמן לא מפספס שום הזדמנות כדי להמשיך את מסע ההסתה והדה-לגיטמציה שלו נגד הציבור הערבי ונגד תושבי ואדי עארה. כנראה שהוא גם מריח בחירות ופועל בהתאם. המחאה של האזרחים הערבים נגד החלטת טראמפ היא מחאה לגיטימית, ולא שמענו שר קורא להחרים חרדים או אתיופים כשנחסמו כבישים בהפגנות שהם קיימו".

ג׳בארין, תושב ואדי ערה, הוסיף: ״מעניין איך ליברמן היה מגיב אם שר בכיר בצרפת היה קורא להחרים יהודים בגלל הפגנה שקיימו בנושא שקרוב לליבם״.
אום אל פאחם אביגדור ליברמן שר הביטחון חרם הפרות סדר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד