ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

הרבי מסאטמר בדרשת יום ההצלה: "לא אכפת לנו מה טראמפ אומר"

במהלך המסיבה השנתית, נשא האדמו"ר מסאטמר את המשא המרכזי וכהרגלו מדי שנה התייחס לשלל נושאים העומדים על הפרק, במהלכם תקף את הכרזת טראמפ, וכן את יהדוה"ת ו'הפלג' • "נכנסה פוליטיקה זולה לתוך נושא הגיוס בין יהדוה"ת לפלג"

מסיבת יום ההצלה אמש
מסיבת יום ההצלה אמש



אלפי חסידי סאטמר מרחבי ניו יורק והסביבה, הגיעו אמש (מוצאי שבת) לחגוג את יום ההצלה והשחרור כ"א כסליו, באולמי הענק "ניו יורק עקספו" ברובע ברונקס, במלאות 73 שנים להצלת האדמו"ר רבי יואליש מסאטמר זצ"ל מצפורני הנאצים לחירות במדינת שווייץ.

האדמו"ר מהר"א מסאטמר נשא את המשא המרכזי, תוך שהוא משלב דברי הודאה והדרכה. בין הדברים חיזק האדמו"ר את שיעורי התורה של הקהילה ותקנות החתונה, האדמו"ר התייחס בכאב לחוסר הצניעות לאחרונה בחתונות, בעיקר בעת המצוה טאנץ. וגם ביקש לבטל את הצילום המשפחתי ביחד בחתונות ועוד נושאים העומדים על הפרק בימים אלה.

האדמו"ר התייחס בראשית דבריו לנושא גיוס החרדים בארה"ק; "לדאבונינו נכנסה לתוך הנושא פוליטיקה זולה, במחלוקת בין שני המפלגות מפלגת 'יהדות התורה' מול מפלגת 'בני תורה' שרבים ביניהם. מפלגה אחד טוענת שרק ע"י הפגנות הם יצליחו להגדיל את המפלגה שלהם ומפלגה שניה טוענת שהכל טוב ויפה ואין כלום ושותקים ומשקרים לציבור אבל שניהם שקרנים" אמר הרבי.

"מתקיים מאמר חז"ל בעקבתא דמשיחא האמת תהא נהדרת. הם לא מספרים את האמת על המצב הקשה במציאות ואומרים שהכל טוב בדיוק כמו המפלגה השניה, שרוצה לעשות הפגנות בשביל פוליטיקה פנימית. הסוגיה של התייצבות כבר קיימת 70 שנה וכל גדולי ישראל אמרו להתייצב אבל מצד שני הוסיפו לאחרונה תקנות שמקשות על התייצבות והצד השני שותק".

הרבי המשיך וזעק: "למה אין עצרות תפילה ומנייני תהילים לבטל את גזירת הגיוס? כבר עברו שלושה חודשים מאז שבג"ץ פסל את חוק הגיוס שזה רבע מהזמן של שנה, בעוד תשעה חודשים יצטרכו מעל 40 אלף בני תורה להתגייס לצה"ל. מה היה קורה עם מישהו מקבל מכתב שהבנק מעקל את ביתו בעוד 9 חודשים, כשהוא ילך לעסקנים והם ירגיעו אותו שיהיה טוב האם הוא ישן רגוע בלילה? האם הוא יגיד בטח הם יודעים מה הם עושים? או שהוא ירוץ מעסקן לעסקן? כאן מדובר על 40 אלף אברכים ובחורים שבעוד 9 חודשים יצטרכו להתגייס האם מספיק לנו שחברי הכנסת אומרים יהיה טוב? אולי יצליחו? אולי יעשו פשרות, למה לא מתפללים לא עושים עצרות תפילה, שלא ינוח שבט הרשע, זה רק בגלל הפוליטיקה הזולה בין המפלגות שמנסים להשתיק הכל". אמר הרבי.

כמו כן התייחס הרבי להכרזת טראמפ ואמר "ובקשר למה שקרה השבוע בהכרזת הנשיא על ירושלים אצלינו עיר הקודש ירושלים היא עיר קודש. עיר של יראת שמים ציונות היא היפך יראת שמים ותורה. ולא קשור כלל לעיר ירושלים אנחנו מכריזים בשם היהדות החרדית ירושלים עיר הקודש לא תהיה עיר הבירה של המדינה הציונות עוקרי הדת, אפילו אם נשיא ארה"ב יכריז שזה עיר הבירה. ובדיוק כמו בשנת תש"ח היהדות החרדית לא הכירה בהכרזת נשיא ארה"ב טרומן, שארץ ישראל היא המדינה של היהודים והיהדות החרדית לא הכירה בו, גם עכשיו 70 שנה אחרי זה בשנת תשע"ח היהדות החרדית לא מכירה בהכרזת נשיא ארה"ב טראמפ על ירושלים כעיר הבירה".

לסיום הביא הרבי מדברי הגאון רבי יונתן אייבשיץ בספרו 'אהבת יהונתן' שאומר "אפילו אם אומות העולם יעשו קיבוץ גלויות, התורה הק' אוסרת על קיבוץ גליות לפני ביאת משיח ולא איכפת לנו מה נשיא ארה"ב אומר, אנחנו מחכים לקיבוץ גליות ע"י משיח וע"י הקב"ה בכבודו ובעצמו. כל יהודי חרדי צריך לכאוב את כאב הקב"ה ואסור לו לשמוח בשמחת הציונים, ומי ששמח בשמחת הציונים לא יזכה לראות בשמחה האמיתית בביאת משיח".

בסיום דבריו, יצאו אלפי החסידים בריקודים להודות ולהלל להקב"ה על שהציל את האדמו"ר זצ"ל.
סאטמר יום ההצלה הפלג הירושלמי הכרזת טראמפ יהדות התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד