י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

אבנר נתניהו השתחרר מצה"ל - מדוע אובטח

שבוע לאחר שהשתחרר משירות סדיר בצה"ל, בנו של ראש הממשלה עושה כמנהגם של צעירים ישראליים אחרי שירותם הצבאי והמריא לחופשה בחו"ל • לעלם הצעיר הוצמדו כמה מאבטחים מהיחידה לאבטחת אישים

אבנר עם אביו בנימין נתניהו. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
אבנר עם אביו בנימין נתניהו. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

 


אבנר נתניהו, בנו של ראש הממשלה בנימין נתניהו יצא לטיול ממושך באוסטרליה ובניו־זילנד, כשהוא מלווה במאבטחים צמודים, זאת שבוע לאחר שחרורו משירות סדיר בצה"ל. כך מדווח הבוקר איתמר אייכנר ב'ידיעות אחרונות'.

על פי הדיווח של אייכנר, אבנר נתניהו מלווה במאבטחים צמודים מיחידת "מגן", היחידה לאבטחת אישים במשרד רה"מ שאמונה על אבטחת שרים וכן על אבטחתם של רעיית ראש הממשלה וילדיו. מאבטחים של היחידה ליוו בעבר את האח יאיר נתניהו, בנסיעותיו לחו"ל. בין היתר הם התלוו אליו לחופשה באיביזה, וביעדים נוספים.

עוד דווח, כי אבנר נתניהו השתחרר ב־30 בנובמבר לאחר שסיים שירות של שלוש שנים בחיל האיסוף הקרבי. הוא התגייס לאחר שסיים שנת שירות בגרעין עירוני בבת־ים, וקודם לכן יצא לטיול בקנדה. בטירונות שלו, בבסיס זיקים בדרום, הוא אף נפצע באורח קל ונחתך בפנים במהלך פעילות בבסיס.
 
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כתב בדף הפייסבוק שלו ביום השחרור של בנו: "אבנר סיים היום שירות משמעותי בצה"ל — וגזר את החוגר. לפני שלוש שנים חיבקנו אותך עם גיוסך, והיום אנחנו מתרגשים עם פתיחת פרק חדש בחייך. אבנר, אנחנו גאים בך ואוהבים אותך, ואנו חולקים את ההתרגשות עם כל ההורים בישראל שעוברים חוויה נפלאה זו".

בעבר נמתחה ביקורת על אבטחת בניו של ראש הממשלה במימון המדינה. כך למשל, בעת נסיעתו האחרונה של נתניהו לארה"ב, הצטרף אליו הבן יאיר שזכה לאבטחה כבדה סביבו, גם לאחר שהמשיך משם לחופשה, המאבטחים המשיכו עמו.

ממשרד רה"מ נמסר בתגובה ל'ידיעות אחרונות': "סידורי האבטחה נקבעים על ידי שירות הביטחון הכללי ואיננו נוהגים למסור לגביהם פרטים".

יצוין כי ראש הממשלה ורעייתו המריאו אמש (מוצאי שבת) מנתב"ג לצרפת. שם צפוי נתניהו להיפגש עם נשיא צרפת עמנואל מקרון וכן עם שרי החוץ של מדינות אירופה.

אבנר נתניהו בנימין נתניהו מאבטחים שמירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד