ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

מאבק השבת: אחרי גפני, ההצעה של כץ יוצאת לדרך

אחרי שהכנסת אישרה בשבוע שעבר את חוק 'מסורת ישראל' של גפני, הבוקר העבירה ועדת השרים, חוק דומה שיזם שר העבודה חיים כץ; "הכל תוך התחשבות ברווחת העובד"

צילום: קובי גדעון פלאש 90
צילום: קובי גדעון פלאש 90



לאחר שהכנסת אישרה טרומית את הצעת החוק של יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, המבקשת לצמצם את חילול השבת על ידי רכבת ישראל, בכך שהיא מוסיפה את 'מסורת ישראל' לשיקולי שר העבודה והרווחה המעניק היתרי עבודה בשבת, ועדת השרים אישרה היום (ראשון) הצעת חוק דומה, אך ממשלתית של חיים כץ, כאמור, על פיה, בעת מתן היתר לעבודה ביום המנוחה השבועי תישקל רווחת העובד ומסורת ישראל.

תיקון החוק צפוי לעלות לאישור הכנסת בקריאה ראשונה ביום שני הקרוב. על פי ההצעה, לאיסור העסקת עובדים במנוחה השבועית שתי תכליות: האחת, תכלית סוציאלית והיא לשמור על רווחת העובדים, והשנייה, תכלית דתית- לאומית – קביעת יום השבת כיום המנוחה בהתאם לצביונה של מדינת ישראל כמדינה יהודית.

על פי סעיף 12(א) לחוק, שר העבודה הרווחה והשירותים החברתיים רשאי להתיר העסקת עובדים בשעות המנוחה השבועית אם הוא משוכנע שהפסקת העבודה למנוחה השבועית לכולה או לחלק ממנה, עלולה לפגוע בהגנת המדינה או בבטחון הגוף או הרכוש, או לפגוע פגיעה רבה בכלכלה, בתהליך עבודה או בסיפוק צרכים שהם, לדעתו, חיוניים לציבור או לחלק ממנו.

חיים כץ אמר כי "מאז קיבלתי לידיי את הסמכויות על מתן היתרי עבודה ביום המנוחה השבועי תמיד שמרתי על איזון מתבקש בין הצרכים החיוניים לבין רגשות הציבור והכל תוך התחשבות ברווחת העובד. התיקון מאפשר בחקיקה להוסיף שיקולים של רווחה לעובד, מסורת ישראל ומידת הפגיעה במרחב הציבורי".

כזכור, 'בחדרי חרדים' חשף אמש (מוצ"ש) תיעוד וידאו בלעדי שבו נראות עבודות מאסיביות של רכבת ישראל הבוקר בשבת, שהתקיימו בשלושה מקומות שונים, מחלף ההלכה, לה גרדייה, ובאזור לטרון. צילומי הווידאו בוצעו על ידי נכרי, ערבי, שתוך כדי הצילום הוא נשמע כשהוא פונה לחבריו החרדים ואומר להם: "הפוליטיקאים שלכם שקרנים, חילול שבת כרגיל. אדון ליצמן, אתה גיבור, אתה גדול מכולם, יצאת בכבוד, לא רצית להיות פראייר, כל הכבוד לך, האחרים שילמדו ממך, מספיק שקר, מחללים שבת".
חיים כץ מאבק השבת מסורת ישראל משה גפני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד