י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

חשיפה • סיבוב פרסה: הפלג פועל להקמת כשרות נפרדת לאינטרנט וסמארטפון מסונן

לאחר הבעת התנגדות נחרצת לרעיון סינון האינטרנט, בפלג נסוגים מעמדתם ופועלים להקים כשרות נפרדת לאינטרנט ולסמארטפונים בראשות רבני הפלג • לא מכבר הביע מנהיג הפלג הגר"ש אוירבך את דעתו בחריפות כנגד חברת נתיב על שמכשירה סמארטפונים כשרים וכתב כי המכשיר הכשר של 'נתיב' הפיל רבבות רבות של יהודים חרדים להיות חילונים גמורים

צילום אילוסטרציה: פלאש 90
צילום אילוסטרציה: פלאש 90



חשיפת 'בחדרי חרדים': גורמים בפלג עמלים בימים אלו על הקמת ועדת כשרות לאינטרנט מסונן, כאשר הם מקיימים בימים האחרונים מו"מ מואץ עם מספר חברות על שיתוף פעולה להסדרת אינטרנט כשר וסמארטפונים בהשגחת רבנים מהפלג.

'לבחדרי חרדים' נודע כי בשבועות האחרונים עמלים בפלג על הקמת פתרונות אינטרנט מסונן ייחודי לאנשי הפלג, כאשר במסגרת זו יסופקו פתרונות אינטרנט כשרים למחשב ולסמארטפון שיפוקחו ע"י רבני הפלג, באישור ובתמיכת הנהגת הפלג.

מדובר במהלך מפתיע, שכן עד לא מכבר בפלג הביעו את דעתם כנגד חברות הסינון החרדיות של האינטרנט. מנהיג הפלג הגר"ש אוירבך הביע את דעתו בחריפות כנגד חברת נתיב על שמכשירה סמארטפונים כשרים וכתב כי המכשיר הכשר של 'נתיב' הפיל רבבות רבות של יהודים חרדים להיות חילונים גמורים.

הרב יוסף פטרוב, מקורבו של הגר"ש אוירבך התבטא בעבר וטען שאחד הדברים שבגללם יש לפלג את הציבור הליטאי הוא בגלל התפשטות האינטרנט הכשר ואמר: "הרי מה היו 'הדינים העולים' מכנס הנשים במוצ"ש? איך חוסמים אינטרנט, אבל לא שאסור אינטרנט. זו גישה שאולי היא צודקת, אך מותר לאנשים לומר: נכון, בעולם הרחב צריך אינטרנט ואסור לכתוב כ"כ חריף נגד, אך אנחנו רוצים להיות ממאה שערים, מהדור הישן, לפחות לנסות אנחנו רוצים"....

מכתב הגר"ש אוירבך נגד האינטרנט המסונן





כך גם בעיתון הפלס תקפו כמה וכמה פעמים את פעילות הארגונים החרדים כנגד אינטרנט לא מסונן בטענה שמדובר בקנאות מזויפת, תקפו את הפעילות להקמת אינטרנט כשר שהיא "הכשרת השרץ", וטענו כי מקימים את הזעקה כנגד האינטרנט הפסול רק בגלל שרוצים להשתיק את המאבק בגזירת הגיוס:

"ישנה גם קנאות של שקר", נכתב בעיתון הפלס בתאריך ט"ו בתמוז תשע"ו, "שמטרתה לשרת את כוח הרע! הקנאות המזויפת והמעושה, אותה שצועקת וזועקת כביכול על פרצות הטכנולוגיה וסכנותיה, מלווה עצמה במסעות ומשאות. היא אפילו עושה כינוסי חירום בעניין, מבקשת את ההמון להבין ולהשכיל, להצטרף להחתמות ולעצומות, בה בשעה שהיא מכשירה את השרץ הנודע, מתירה את האסור לבוא בקהל. מכניסה את הטרף והטירוף אל הבית פנימה, מביאה את המנוול והמנובל אל תוכי המחנה, לוחמת בכל סותם פרצה וחושף קלקול, עומדת בדרכו של כל מבקש אמת ויושר! והכל בעבור בצע כסף המוסווה היטב בצורכי שעה ובחלישות כוח, בטענות ותואנות שווא שאין בהן אלא ׳צרכי פרנסה׳ למתיריהם, המשווקים אותם ומבקשים להתפרנס מהם ב׳כבוד׳."



המאמר בהפלס

"הקנאות החדשה העושה מעשה זמרי ושמה עצמה כפנחס, היא אותה צביעות מקוממת שמעמידה תדיר את ה׳גזירה העכשווית׳ במרכז ההתעניינות, מוכנה להכיר כביכול בקלקול, רק בשביל לטשטש, לתעתע ולקעקע, לעקל ולעכל, לסקל כל מלחמת אמת בדברים הצריכים שינוי ומוכרחים תיקון. ׳קנאות׳ שמעמידה עצמה בדיוק באותה שעה שמבקשים לתקן את הפרצות ולחזק את בדקי הבית הרופפים! שמוצאת בכל עת וזמן את הגזירה הבאה, שאף היא כקודמתה תתמוסס בדיוק באותה השעה שיבקשו ׳לתקן׳ אותה, כך גם באותה הדרך ובאותו האופן שהשתיקו, העלימו וסילקו את קודמתה".

"הקנאות המדומה, היא זו שנזכרת לזעוק ולהתריע על גודל הסכנה שבפגעי הטכנולוגיה, בדיוק באותה שעה שההמון מזדעזע מביצוע חוק השמד הנוראי של הגיוס, ונחשף לכליה והאבדון הבאים אצל בתי ישראל בעקבותיו! שמבקשת בכל דרך אפשרית להמשיך את תרדמת החיים ומנעמי שנתם גם בשעה שנחשפים זרועות רשע ושלטון בהכחדת עתיד עם ובהסרתו מן הדרך, ובשביל לשתוק ולהשתיק היא ׳נאלצת׳ בלית ברירה להקים קול צעקה מדומה לבל יעמידוה אצל עמוד הקלון עם קלי דת ודעת", נכתב בהפלס.

כאמור כעת בפלג מפתיעים ופועלים לפתוח ועדת טכנולוגיה שמנהלת בימים אלו מו"מ עם מספר חברות על מסלולים לאינטרנט ולסמארטפון כשר.
הפלג אינטרנט הפלס אינטרנט כשר סמארטפון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד