כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

שנה לבחירות: החרדים העובדים הקימו 'מטה אחדות' והלחיצו את 'דגל'

החרדים העובדים מרימים ראש: מאות משפחות חרדים עמלים לפרנסתם, מעוררים בימים האחרונים סערה ב'דגל התורה' זאת לאחר שהקימו 'מטה אחדות' לקראת הבחירות • צפו בכינוס הקמת המטה

כינוס מטה האחדות
כינוס מטה האחדות



כשנה לבחירות המוניציפליות, החרדים העובדים מרימים ראש: כ-70 משפחות חרדיות שתורתם ועבודתם אומנותם המתגוררים בגבעת זאב החדשה, בנוסף כ-150 משפחות מגבעת זאב הישנה והר שמואל, מעוררים בימים האחרונים סערה ב'דגל התורה' זאת לאחר שהקימו 'מטה אחדות' לקראת הבחירות.

בשכונה החרדית החדשה בגבעת זאב שעדיין מתפתחת, מתגוררים חרדים העמלים לפרנסתם, לטענתם, אין להם מקום להתפלל ולא מקום לקיום שיעור הדף היומי ושאר הפעילות התורנית.

לפני שנה וחודשיים התגבשה קבוצה של 70 משפחות, הקבוצה הקימה את עמותת שבת אחים ואספה הוראות קבע עבור השכרת אולם שישמש אותם לתפילות בשבתות. עם הזמן הוקם במקום גם שיעור דף היומי, מניין שחרית, אבות ובנים, שיעורים באהבת חסד, ומסגרת לימוד מידי ערב. הקהילה מונהגת על ידי הדיין רבי חיים כהנא.

אולם, בעקבות העומס, בני הקהילה דרשו מראש המועצה לקבל מבנה שיאכלס את פעילותם הענפה, אך לטענתם, "מספר עסקנים לא אהבו את הרעיון והרסו את הסיכוי לחרדים העמלים לפרנסתם לקבל את ילדיהם למוסדות חינוך, וכעת מנסים לחבל לנו בכל דרך בפגישות ובמהלכים מול ראש המועצה בשביל לקבל מבנה קבע".

בשל כך, פנו בני הקהילה למנחם שפירא - המוניציפלי של 'דגל התורה' וטענו בפניו: "כולנו בוגרי ישיבות וחינוך ילדינו חשוב לנו בדיוק כמו לכולם", שפירא הבטיח לעזור וכרגע ללא תוצאות ממשיות, כך לטענתם.

בעקבות כך, בסוף השבוע האחרון, נציגי הקהילה הקימו מטה אחדות לקראת הבחירות הקרובות, כדי לטכס עצה כיצד להמשיך את המאבק. מיד לאחר הקמת המטה, נציגי 'דגל התורה' פנו לראשי הקהילה והבטיחו לדאוג להם לכל צורכיהם.

בשבוע שעבר, ביום רביעי, התקיים כינוס בגבעת זאב. ל'בחדרי חרדים' הגיעו עיקרי הדברים שנאמרו באירוע: רב הקהילה הרב חיים כהנא חזר והזכיר כי "מטרותינו אינם פוליטיות כלל וכלל, אלא אנו רק פועלים להכרה בצרכי הקהילה המגיעים לנו בדין ולא בחסד, דוגמת מבנה קבע, מוסדות חינוך בדרך ישראל סבא ומסגרות ערב מותאמות, וכן הדגיש את גודל מעלת האחדות שמאפיינת את הקהילה למרות ניסיונות של גורמים שונים לפלג בינינו".



בנוסף, יעקב דרוק סיפר על המהלכים והפגישות שהתקיימו עד היום עם נציגי הסיעות ועל כך ש"ב"ה הקהילה גדלה וזוכה להכרה בגודלה ובאיכותה, ועל המשך ההשתדלות שתיעשה בעז"ה מול כלל הגורמים השונים כך שנקבל את המגיע לנו".

אהרן סמואל העלה על נס את המניינים והמסגרות הקיימות והמצליחות כיום עבור הקהילה ואת חזון הקהילה לבית שכולו תורה עבור החברים מידי יום בדרך קבע.

יחזקאל טייכהולץ סיכם את הדברים בדברי חיזוק על עניין "כולם אהובים" ועל יכולת הקהילה לקבל כל אחד ואחד בלב אוהב ובדלת פתוחה, "בעז"ה נעשה את המאמצים וההשתדלות מצידנו, כוחנו באחדותנו, והאמת והשלום אהבו", אמר.











חרדים עובדים דגל התורה מטה אחדות גבעת זאב הר שמואל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד