י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

המאבק על בית שמש: רעולי פנים הסירו שלטי צניעות תחת אבטחה

עובדי עיריית בית שמש בליווי שוטרי יס"מ הגיעו הבוקר להסיר את שלטי הצניעות המוצבים בשכונות הקיצוניות, זאת לאחר שבג"צ איים לעצור את ראש העיר אם הם לא יוסרו בתוך שבועיים • הקנאים התעמתו עם הכוחות בשטח • תיעוד מלא מהזירה

המאבק על בית שמש: רעולי פנים הסירו שלטי צניעות תחת אבטחה
יעקב לדרמן - פלאש 90



לאחר שבית המשפט העליון נדרש לסוגיית "שלטי הצניעות" בבית שמש, והורה להסיר בתוך שבועיים את כל השלטים, הבוקר (שני) הגיעו עובדי העירייה יחד עם כוחות יס"מ בכדי להסירם. העובדים אשר ביצעו בפועל את הסרת השלטים - הסתירו פניהם, בכובעים וכיסויים - כפי הנראה בחשש מפני התנכלות אישית.

ל'בחדרי חדרים' נודע כי המבצע עלה לעירייה כ-50,000 ש"ח, ובמהלכו הוסרו שישה מתוך שמונת השלטים שמבעירים את הנושא בשנים האחרונות. השלטים הוסרו בשלושה מוקדים בשכוה החרדיות, קרית הרמ"א ברמת בית שמש ב'.

נראה כי המאבק לא יסתיים בנקודה זו, ולמעשה נמצא בשלב ההסתבכות. התושבים מתנגדים להסרה בכל תוקף.

תוך כדי המבצע התברר כי, ברחוב נהר הירדן פינת רבי יהודה הנשיא שהינו המוקד הראשון שבו הוסרו השלטים הראשונים, כבר נתלו שלטים חדשים, אך בהנחיית המשטרה לאחר הערכת מצב שקיימה, נאלצה העירייה לעצור את המבצע עקב הפרות הסדר האלימות שהתרחשו במקום.

כזכור, השופט חנן מלצר התבטא בדיון שהתקיים בשבוע שעבר ואמר כי "במדינת ישראל לא תהיה מציאות שרחוב סגור בפני נשים. מבחינתי, שהמשטרה תשלח לשם גדוד ותהיה שם יום ולילה שחצי משטרה תעמוד שם".

השופט אף קבע כי הצעד המשפטי הבא בנושא - הוא מעצר ראש העיר משה אבוטבול.

מעיריית בית שמש נמסר, כי "ראש העיר מר משה אבוטבול שב ופונה לבית המשפט כי העירייה הסירה את השלטים כבר פעמים רבות בעבר גם ללא איומים במאסר כלפיו כראש עיר, אך אין ביכולת הפיקוח העירוני לקיים מבצע מורכב כזה מידי יום וכן לעמוד בעלויות הגדולות האלו מכספי התושבים".

"לכן קורא ראש העיר למשטרת ישראל לאכוף את הסדר הציבורי ופסיקת בית המשפט שזהו תפקידה ואשר לה היכולות המבצעיות הדרושות לכך כפי שעושה זאת בתחומים רבים אחרים".

הבוקר כאמור, הגיעו עובדי העירייה והסירו את השלטים, תוך כדי עימותים עם הקנאים במקום, שקראו לעברם קריאות נאצה שלא הועילו להם למנוע את הסרת השלטים.

הצלם יעקב לדרמן תיעד את הורדת השלטים בבית שמש



















































שלטי צניעות בית שמש משה אבוטבול קנאים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד