כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

סוף טוב: העצורות החרדיות שוחררו ממעצר בכלא הנשים בגרמניה

שתי הנשים החרדיות שנעצרו בגרמניה לאחר שנחשדו בגניבה מחנות פריימרק בברלין, שוחררו היום בצהריים והתאחדו עם בני משפחתן • הסיפור שנחשף לראשונה ב'בחדרי חרדים' הביא להתגייסות לשכת השר דרעי ודווח בכלי תקשורת נוספים

בית כלא בגרמניה. צילום: רויטרס
בית כלא בגרמניה. צילום: רויטרס



פרסום ראשון • סוף טוב: שתי הנשים החרדיות בגרמניה שנעצרו ביום שלישי בשבוע שעבר שוחררו היום (שני) בצהריים לאחר כמעט שבוע של מעצר בית כלא נשים וזאת לאחר ש"נחשדו" בגניבה מחנות פריימרק בברלין.

הסיפור שנחשף לראשונה ב'בחדרי חרדים' עורר את העסקנים לפעול לטובת שתי הנשים לאחר שנעצרו על לא עוול בכפן בטעות גמורה, ואף כיסוי הראש נלקחו מהן בעת שישבו בכלא.

מישראל, לשכת השר דרעי לצד שליחי חב"ד בראשות הרב טייכטל פעלו כל העת להביא לדיון מקדים בבית המשפט. ואכן הדיון נקבע ליום שישי אלא שברגע האחרון השופטת נאלצה לצאת לאירוע רפואי במשפחתה.

משם פנה הרב טייכטל ללשכת שר המשפטים הגרמני, שהורה לאפשר להן לקבל אוכל כשר לשבת אל תוך הכלא, וכן שיוחזרו להן פאות ראשן, וכן הצליחו לסדר שישהו יחד בתא המעצר.

כאמור, בצהריים (ב') הן הובאו בפני בית המשפט ולאחר דיון שוחררו לשמחת בני המשפחה. כל אחת מהעצורות קיבלה קנס של 1750 יורו. על פי מה שנמסר ל'בחדרי' לא הוטלו עליהן הגבלות והן תוכלנה להמריא חזרה לישראל, בזמן הקרוב.



הרב שמואל סגל, מנציגי איגוד רבני גרמניה בבית המשפטצילום: הרב שמואל סגל, מנציגי איגוד רבני גרמניה בבית המשפט
הרב שמואל סגל, מנציגי איגוד רבני גרמניה בבית המשפט


אחד מבני המשפחה סיפר עם תחילת מעצרן ל'בחדרי' כי "כל בר דעת מבין שבחנות בגדים שהיא מהחנויות הזולות שבחו"ל לא הולכים לגנוב ואם הן היו רוצות לגנוב ח"ו, היו נכנסות לחנות ברמה יותר גבוהה וגם לא לחנות שבכניסה עומדים שומרים ומפקחים".

הוא סיפר שהן מוחזקות בכלא בתנאים תת אנושיים. "כפי הנראה לעין האנטישמיות בגרמניה לא הפסיקה והן מושפלות ומופלות לרעה בכמה מובנים בגלל יהדותן. אני לא אכנס לפרטים רק אומר שהן במצב נפשי מאד חמור ומאד מדוכדכות", סיפר אתמול בן משפחתן.

לדבריו: "לפי החוק בברלין על כזה פשע קטן, אם לא מודים - אפשר לעבור סבל רב ואם מודים אז מקבלים קנס ומשתחררים באופן מיידי. כאן במקרה שלהן, הן לא הודו בדיון, כי לא ידעו על האפשרות הזאת".

הגאון הרב יהודה טייכטל ושליח חב״ד בעיר הרב שמואל סגל, הגיבו בתום הדיון ואמרו: ״העצורות ובני המשפחה הודו לנו נרגשות על המאמצים הרבים, אבל אמרנו להם שאת התודה הם צריכים לומר לרבי מליובאוויטש שאנחנו שלוחיו. הוא ציווה עלינו לעזור לכל יהודי ובכל מצב, ואנחנו רק חיילים שמבצעים את המוטל עלינו.

״תפקידנו לעזור לכל יהודי, ברוחניות כמו גם בגשמיות וכך גם עשינו הפעם. יש לנו מחר אירוע ענק של הדלקת נר חנוכה, מה שדורש עמל רב, אבל שמנו הכל בצד בכדי לסייע לשתי העצורות היהודיות״.

הרב טייכטל והרב סגל התגייסו בשבוע האחרון, בכדי לסייע לעצורות. הם הפעילו את השפעתם הרבה בכדי שיוחזרו להן הפאות, שיקבלו אוכל כשר וספרי קודש ולצד זה סייעו בצד המשפטי. ביום שישי אף נפגש הרב טייכטל עם שר המשפטים של ברלין בכדי שיסייע לעצורות.
העצורות בגרמניה ברלין נשים חרדיות גניבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד