כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

"נטו הוזלות": כחלון הודיע על הפחתת מכסים בכ-800 מיליון שקל

שר האוצר הודיע על ביטול מסי קנייה ומכסים על שורה של מוצרים בהם מוצרי אלקטרוניקה, ביגוד, ציוד ספורט וצעצועים • מסי הקנייה על כשליש מהמוצרים יבוטלו לאלתר - וביטול המכסים על יתר המוצרים יימשך כחודש • מנכ"ל האוצר: לא יוכנסו שינויים למס החברות עד שייבחנו השלכות הרפורמה בארה"ב

כחלון ואיציק כהן. צילום: פלאש 90
כחלון ואיציק כהן. צילום: פלאש 90



"אני שמח לבשר על מהלך של 800 מיליון שקל שחוזרים לאזרחים במסגרת תוכנית נטו הוזלות. מאז שנות ה-90 לא בוצע מהלך בהיקף הזה. אנחנו נבטל מכסים ומסי קנייה על מוצרי חשמל, טלוויזיות, מקררים, ביגוד, טקסטיל, תמרוקים, משחקי וידיאו וצעצועים" - כך אמר היום שר האוצר, משה כחלון, במסיבת עיתונאים בהולה שכינס בהשתתפות סגן שר האוצר איציק כהן, מנכ"ל האוצר שי באב"ד, ראש אגף התקציבים, שאול מרידור, והכלכלן הראשי, יואל נווה.

הפחתת מסי הקנייה והמכסים, כפי שמוצגת כעת במסיבת העיתונאים באוצר עמוד הפייסבוק של האוצר
המנכ"ל באבד הדגיש כי ביטול מסי הקנייה כפוף לחתימת שר האוצר שתתבצע ותיכנס לפועל כבר מחר, בעוד ביטול המכסים יימשך כחודש שבמהלכו יוכלו יצרנים שנפגעים לכאורה מהתוכנית להביע את עמדתם בשימוע ציבורי, ולאחריו יוחלט אם לאשר סופית את ביטול המכסים. לדבריו, לא מדובר בהפחתת מכסים או מסים – אלא על ביטול מלא שלהם.

כחלון הוסיף: "התוכנית גובשה יחד עם אוריאל לין. כל זה תוך התחשבות מלאה בתעשייה הישראלית. לא נוזיל מחירים ומצד שני נגרום לפיטורים. יהיה מהלך של שימוע ציבורי."

לדבריו, בתקציב 2018 ישנו מקור תקציבי שמאפשר הפחתת מסים בסכום של עד 1.5 מיליארד שקל, אבל אין כבר מקור דומה בתקציב 2019, כך שאם אכן מדובר בהפחתת מכסים קבועה - משרד האוצר יצטרך למצוא דרך לממן זאת או שהדבר יביא לגידול בגירעון התקציבי ב-2019".

באבד הבהיר כי "ההנחות האלה הן כרגע בהוראת שעה, כדי לראות שהכל באמת משורשר באופן מלא לצרכנים. נביא את התוכנית לאישור מחודש לתקציב 2019. אם יתגלה שזה לא משורשר במלואו לצרכן – התוכנית תבוטל".

כחלון הדגיש כי "יש אחריות תקציבית, אין פריצה ואין הפקרות. יש לנו אחריות מלאה על מסגרת התקציב. אנחנו מסתכלים גם על הדורות הבאים גם מבחינת החוב, הצמיחה, הכלכלה. המשק שלנו חזק - אבל אנחנו גם משמרים אותו לימים פחות טובים. אנחנו שומרים את המסגרות ולא מתכוונים לחרוג".

באבד פירט את המוצרים שמסי הקנייה והמכס עבורם יבוטל. בקטגוריית מוצרי החשמל הוא ציין בין היתר תנורים, מקררים, טלוויזיות ומשחקי וידאו. המסים והמכסים יבוטלו גם על תמרוקים בהם דאודורנטים, תכשירי שיזוף והגנה, איפור וקרמים. כמו כן יבוטלו מסי הקנייה והמכסים על ציוד ספורט וצעצועים – בהם תחפושות, בריכות שחייה מתנפחות, משחקי חברה ועוד.

בפתח דבריו אמר כחלון כי מדובר בהמשך יישום מדיניות שנקבעה כבר לפני שנתיים: "במאי 2015 מדיניות הממשלה נקבעה להפחית מסים ומכסים - זה מה שאנחנו עושים. במהלך 20 השנים האחרונות מעמד הביניים נשא ברוב הנטל, הלך ונשחק וכרע תחת נטל כלכלי. במדיניות שלנו אנחנו משנים את המגמה תוך כדי שמירה על מסגרת תקציבית ואחריות תקציבית. גם מסגרת הגירעון וגם מסגרת הוצאה".

כחלון התייחס גם לפטור הקיים ממכס ומע"מ בקנייה באינטרנט עד 75 דולר: "היתה דרישה שנפגע בקניות באינטרנט ונפחית את המכסה של 75 דולר. לא הסכמנו, אבל מצאנו שיש עסקים קטנים שכן נפגעים מזה. יכולנו לבטל את הפטור שבכל זאת עוזר לזוגות הצעירים ולצרכנים לקנות מוצרים יותר זולים. אבל כדי לא לפגוע ביבואנים הקטנים ובעסקים הקטנים - החלטנו להוריד להם גם את המכסים לאפס".

בתוך פחות מחודש אמור משרד האוצר להציג לממשלה את הצעת תקציב 2019, וההצעה אמורה לעבור בחקיקה בכנסת עד מארס 2018.
משה כחלון נטו הוזלות מכסים 800 מיליון מסיבת עיתונאים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד