י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

מקומם: ניפץ מסעדה כשרה ושוחרר ללא עונש

הקהילה היהודית באמסטרדם כועסת. ביהמ"ש בהולנד החליט לשחרר את המוסלמי שניפץ בחמת זעם את חלונות המסעדה הכשרה 'כרמל' באמצעות דגל פלסטין • ביהמ"ש קבע כי מעשהו מוגדר כ'וונדליזם'

צילום מסך אתר AT5
צילום מסך אתר AT5



הבעלים של מסעדת 'כרמל' הכשרה למהדרין באמסטרדם, שנופצה בשבוע שעבר על ידי מוסלמי, זועם. המוסלמי שוחרר ללא עונש, כך מדווח האתר ההולנדי "דה טלגרף".

ההחלטה של בית המשפט לשחרר את התוקף, מובילה לכעס ולתסיסה בקרב הקהילה היהודית באמסטרדם, המקרה אינו נחשב על ידי הרשות השופטת כפעולת טרור. החשד הרשמי הוא רק ונדליזם וגניבה, כך שהחשוד שוחרר לאחר יומיים.



הבעלים דניאל בר-און שכר עורך דין, שיתבע את המוסלמי שניפץ לו את חלונות המסעדה, "אין ערובה שהוא לא יעשה את זה שוב מחר, איזה סוג של הרתעה אתה נותן למוסלמי?" אמר הבעלים.

כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים' בשבוע שעבר, בבוקרו של יום חמישי, הגיע מוסלמי למסעדה היהודית באמסטלבנסוווג שבאמסטרדם ובאמצעות דגל פלסטין שאחז בידו, ניפץ את חלונות המסעדה. עד ראיה סיפר כי "המוסלמי צעק אללה אכבר תוך כדי ניפוץ השמשה", שוטרים שהוזעקו למקום הכניעו אותו.

התקיפה אירעה ככל הנראה על רקע הכרזתו של טראמפ, כי ירושלים היא בירת ישראל.

בנו של בעל המסעדה תיאר את הפעולה כהתקפה, ואמר כי "כולם מפוחדים מהמקרה שאירע שעה אחת לפני הפתיחה של המסעדה".

בתיעוד הווידאו המצורף נראה כי האירוע היה מתוכנן, כשעוד קודם לניפוץ שמשות המסעדה עם השלט היהודי הגדול המכריז על כך שהיא בבעלות יהודית "גלאט כושר" - מתעמת המוסלמי, העטוף בכאפייה עם עוברי אורח מקומיים. כששני שוטרים מתקרבים לכיוונו, הוא פונה אל החנות ומתחיל את מסע ההשתוללות.

עם המקלות בידיו הוא מתפרץ בחמת זעם, מנפץ חלונות ראווה ואת דלת המסעדה. בעת שהוא מתפרץ פנימה, השוטר מתקרב אליו, אך עדיין שומר מרחק. התוקף יוצא עם דגל ישראל מתוך החנות ואז מסתערים עליו השוטרים ומנטרלים אותו.

כאמור, השופטים שחררו את המוסלמי שניפץ והתפרע, וטענו שמעשהו אינו טרור, כי אם מעשה וונדליזם.
מסעדה כשרה אמסטרדם ניפוץ חלונות טרור מוסלמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד