י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

האשמה מגוחכת: השלטים אינם פונים לערבים

בכתבה על מצבם של ערביי ישראל שפורסמה באתר "האקונומיסט" - מביא האתר הכלכלי הנפוץ, נתונים שקריים ומופרכים מפרסם כתבה על מצב ערביי ישראל: "השלטים בישראל לא פונים לערבים בשפתם"

צילום אילוסטרציה: פלאש 90
צילום אילוסטרציה: פלאש 90



בכתבה על מצבם של ערביי ישראל שפורסמה באתר "האקונומיסט" - מביא האתר הכלכלי הנפוץ, נתונים שקריים ומופרכים מפרסם כתבה על מצב ערביי ישראל.

באתר הפופולרי אשר לחשבון הטוויטר יש 22 מיליון עוקבים, מוצג מצבם של ערביי ישראל מבחינה מדינית וחברתית, בצורה שקרית ומסולפת.

"לפני כשנתיים", נכתב באתר, "אמר איימן עודה, המנהיג החדש של הרשימה המשותפת בפרלמנט הישראלי, כי בתוך עשור תהיה השפה הערבית על שלטי רחוב תל-אביב כחלק מן הסביבה העירונית. זה קורה מהר מכפי שחזה. ברחבי הערים היהודיות והערביות, שלטים ערביים צצים בכבישים מהירים, במסלולי אוטובוסים ולאחרונה בתחנות רכבת. כ-40% מהשלטים הדיגיטליים באוטובוסים ציבוריים מציגים מידע גם בשפה הערבית לצד השפה העברית, מחלקה חדשה שהוקמה במשרד התחבורה מוודא כח אזהרות הבטיחות בדרכים נכתבים על השלטים גם בערבית".

"תוכנית החומש הזו" מסביר האתר לגולשיו, "נועדה לצמצם את הפער בין יהודים לערבים בחינוך, בדיור ובשיטור, היא רחוקה מלהיות שאפתנית. זה עולה 15 מיליארד שקל (4.3 מיליארד דולר), ובניגוד לתוכניות הקודמות, התוכנית פותחה יחד עם הנציגים הערבים מהכנסת.

"ממשלתו של בנימין נתניהו, ראש הממשלה, מתנהגת לעתים קרובות בצורה מזלזלת בערביי ישראל", מספר האתר לגולשיו. "נתניהו מרבה להפחיד את הישראלים עם האיום הערבי ההולך וגדל, האתר מזכיר את המשפט שאמר נתניהו בזמן הבחירות, "הערבים נוהרים לקלפיות" עם זאת מודה האתר, כי נתניהו דואג לערביי ישראל קצת יותר ממה שהערבים ציפו.

האתר כותב כי "הערבים כועסים על כך שבשלטים אין כיתוב בערבית, ושהם הערבים מרגישים מושפלים, מה שהאתר לא מספר, שעל השלטים יש כיתוב בשפה הערבית עוד משנת 1948.

האתר טוען כי "כמה פקידים ישראלים מתנגדים להתפשטות הערבית בדרום, ומספר על ראש עיריית באר שבע, ראש עיר של 200 אלף יהודים, שמסביבה נמצאים 100,000 ערבים, שניסה לאסור את הכרזות האוטובוסים בשפה הערבית. האתר טוען כי הבנקים מציעים שירותים מקוונים בערבית, אבל הערבית היחידה שאורחים יכלו למצוא במסדרונות הבנק המרכזי הייתה איסור על עישון.

הגולשים לא נשארו אדישים ותקפו את האתר וכתבו, כי שלטים בערבית נמצאים במדינה משנת 1948, עשרות גולשים העלו בתגובה צילומים של תמונות ובהם שילוט בערבית מאז קום המדינה
האקונומיסט ערביי ישראל האשמה איימן עודה שלטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד