ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

קידוש ה': ניסים בלאק שמר על העיניים בטלויזיה

בלי מסקינגטייפ: ניסים בלאק, הראפר שהיה נוצרי ונכד למוסלמי, התגייר והפך לחסיד ברסלב - קידש שם שמיים בשמירת עיניים בצניעות וענווה

ניסים עוצם עיניים. צילומסך מתוך 'הכוכב הבא'
ניסים עוצם עיניים. צילומסך מתוך 'הכוכב הבא'



הראפר החרדי ניסים בלאק עבר עוד שלב בתחרות המוזיקה הבינלאומית 'הכוכב הבא' המשודרת ב'קשת 12'. ניסים הופיע, זכה לאהדת הקהל, ובסופו של דבר גם של כל השופטים ועבר לשלב הבא, תוך שהוא מקפיד לשמור על העיניים ולא להביט בפני נשים.

בלאק שעבר את השלב הראשון של המיונים, בעקבות יכולת הביצוע שלו למוזיקת ראפ (מוזיקה שחורה) והסיפור המיוחד שלו: גוי, שהיה נוצרי, נכד למוסלמי, הסתבך בקטטה שבה נורה ונהרג אדם וחייו שלו עצמו הפכו לסכנה, החל להתקרב לדת, אז נצרות וסופו של דבר גילה את היהדות, פתח בהליך גיור ארוך, אותו סיים בישראל לפני שנתיים, והפך לאברך ברסלבאי מן השורה, המשתתף ולומד בכולל של הרב שלום ארוש, בישיבת חוט של חסד.

צפו בניסים שומר עיניים

אתמול, יום ראשון, שודר הפרק בו הוא מופיע עם שיר משלו, מול הקהל באולפן והשופטים. הקהל הצביע עבורו באפליקציה והביא אותו לרמה של 33 אחוזים, כשארבעת השופטים העניקו לו את הבחירה שלהם, הצליח לעבור את רף 70 האחוזים, ולהמשיך לשלב הבא - תוך תנאי שאת השיר הבא ישיר חי ולא באמצעות פלייבק.

הקטע שריגש אותנו, ובטח ירגש גם אתכם מעקב אחר עיניו של ניסים לאורך האודישן. כחסיד ברסלב שלקח את התגיירותו ברצינות גמורה ומקפיד על שמירת ההלכה קלה כבחמורה, לא רק בלבושו החיצוני - כובע סאמט חסידי וטלית קטן מצמר מעל החולצה - אלא גם במהות, נראה בבירור כיצד ניסים משתדל מאוד לאורך כל האודישן שלא להביט בנשים שאינן צנועות.

זהו קידוש השם גדול, כשלכל אורך הופעות בטלויזיה, ניסים לא יישר מבט. עיניים למעלה אל השמיים, או אל הקרקע - אך לא ישירות אל מול הנשים באולם.

ניסים ברוך בלאק, הוא ראפר ומפיק מוזיקלי יהודי אמריקאי-ישראלי, הידוע כיום בעיקר כ"Nissim". בעבר, תחת הכינוי "D. Black", הוציא שני אלבומים: "The Cause and Effect" בשנת 2006 ו-"Ali'yah" בשנת 2009.

בלאק פרש מתעשיית המוזיקה בשנת 2011, כדי להתמקד בתהליך הגיור שלו ליהדות. בסיומו של תהליך הפך ליהודי חרדי מן המניין ומצא את מקומו בחסידות ברסלב.

בשנת 2012 חזר להופיע תחת שמו העברי החדש, "ניסים", והחל לכתוב ולבצע שירים מנקודת מבט יהודית. בשנת 2013 הוציא מיקסטייפ בשם "Miracle Music" ולאחריו אלבום מלא בשם "Nissim".
ניסים בלאק שמירת עיניים הכוכב הבא אירוויזיון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד