י' אייר התשפ"ד
18.05.2024

דרעי: "אם חוק המרכולים לא יעבור - אתפטר"

דיווח: שעות ספורות לפני העלאת חוק המרכולים להצבעה בכנסת - מזהיר שר הפנים אריה דרעי: "אם החוק לא יאושר בכנסת אני אתפטר מתפקידי בממשלה". לחוק כרגע סיכויים קלושים לעבור, בשל מרד בקואליציה והתנגדות ח"כים מהליכוד לחוק

צילום: מרים אלסטר, פלאש90
צילום: מרים אלסטר, פלאש90



שעות ספורות לפני שחוק המרכולים יעלה להצבעה במליאה - אחרי ליצמן, גם שר הפנים אריה דרעי מאיים להתפטר מהממשלה, לדבריו, אם חוק המרכולים לא יעבור היום במליאה הרי שהוא יניח מכתב התפטרות, כך פורסם הערב ב'הארץ'.

איומיו של דרעי מגיעים לאחר ששר הביטחון אביגדור ליברמן, הבהיר היום שוב כי סיעתו 'ישראל ביתנו' תצביע נגד חוק המרכולים. לדבריו, אם הממשלה תיפול - זה יהיה באחריות המפלגות החרדיות.

בשל כך, בשלב זה הקואליציה מתקשה לגייס רוב לחוק המרכולים.

מלבד ח"כי 'ישראל ביתנו' גם מספר חברי כנסת מהליכוד עושים שרירים ומסרבים לתמוך בחוק, כולל שרן השכל, יהודה גליק ואורן חזן. בנוסף אחד מהח"כים החרדים לא חש בטוב וטרם נמצא לו קיזוז.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' בפרסום ראשון הערב, בישיבת סיעת 'יהדות התורה' שהתקיימה היום עלתה על השולחן האופציה לסגור 'דיל' עם הרשימה המשותפת, על פי 'הדיל': הח"כים החרדים לא יתמכו בהמשך בחוק המואזין שעבר רק בקריאה טרומית, ובתמורה הח"כים הערבים יתמכו הערב או שלא יתנגדו לחוק המרכולים.

ח"כ גפני סיפר בישיבת הסיעה כי כבר שוחח עם ח"כ אחמד טיבי בסוגיה וה'דיל' עלה כאופציה ביניהם. לדברי גפני, טיבי צריך לחזור אליו עם תשובות.

כזכור, הרשימה המשותפת הכריזה בתחילת השבוע כי כל חבריה יצביעו נגד חוק המרכולים, טיבי נימק ואמר: "נצביע נגד חוק המרכולים משתי סיבות: הצבעה אופוזיציונית מובהקת כדי לא לתת חבל הצלה לקואליציה שאנו מעוניינים להפיל. שנית, בגלל תמיכת הסיעות החרדיות אז בעד חוק המואזין, אז פניתי להם כי זה ציפור הנפש והתרענו כי לכל שבת יש מוצ"ש. ועכשיו מוצ"ש הגיע".

כעת, לאחר הצעתו של גפני, טיבי וחברי סיעתו שוקלים את הדברים וכאמור הם אמורים להחזיר תשובה ל'יהדות התורה'.

אחמד דראושה דוברו של ח"כ אחמד טיבי אמר בתגובה ל"בחדרי חרדים": "לא מוכרות לנו הצעות כאלה. אין שחר לדברים".
אריה דרעי שס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד