כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

"גדולה האבידה" • הפוליטיקאים מבכים את פטירת ראש הישיבה

נשיא המדינה: "ענק תורני ומורה דרך שהכווין וניתב את חייהם של אלפים ורבבות" • גפני: "104 שנים של הלכה ותורה בהם הורה לנו את ההכרעות היומיומיות"

צילום: יעקב כהן
צילום: יעקב כהן



פטירתו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן זצ"ל הבוקר - הכתה בהלם רב את המערכת הפוליטית בישראל, עליה הוא השפיע שנים רבות.

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני ששנים רבות היה קרוב לראש הישיבה זצ"ל אמר הבוקר כי "יחד עם כל בית ישראל כואבים ודואבים אנו על פטירתו של מנהיג הדור והדרו שהתווה לנו את הדרך אשר נלך בה, אנו מבכים מרה את היתמות של הדור, ושלנו, 104 שנים של הלכה ותורה בהם הורה לנו את ההכרעות היומיומיות, יהודי דגול ומורם מעם שכל מהותו הייתה דבקות בבורא, צדיקות טהורה, ודאגה לכלל הציבור. איבדנו הבוקר את מנהיג הדור שהיה לב רחום וחנון לכלל ולפרט. זו יתמות של כלל ישראל כולו".

ח"כ הרב יעקב ליצמן אמר כי "יחד עם כל בית ישראל אנו מבכים מרה את הסתלקותו של מרן ראש הישיבה הגאון רבי אהרן לייב שטיינמן זצ"ל, מגדולי ומאורי הדור וראשי עולם התורה".

ליצמן הוסיף כי "בהנהגתו המיוחדת היה מרן הגראי"ל זצ"ל לרועה נאמן לכלל היהדות החרדית, מתוך אחריות לעם ישראל, לעולם התורה ובני הישיבות הק'. העמיד תלמידים הרבה ביגיעת התורה, במסירות נפש ואהבת ישראל".

נשיא המדינה ראובן ריבלין אמר עם היוודע דבר פטירתו של ראש הישיבה זצ"ל כי "מרן הגאון הרב שטיינמן היה מנהיג שנשא על כתפיו את כל כובד הקיום של העם היהודי. ענק תורני ומורה דרך שהכווין וניתב את חייהם של אלפים ורבבות. למרות עמדותיו הנחרצות הוא ידע להעביר את מסריו, בנועם, ברכות ומתוך אהבה גדולה לכל יהודי. בפגישתי האחרונה איתו זכיתי להתוודע לנצר ייחודי של היהדות הליטאית המפוארת. הרב היה מתמיד עצום, גאון בתורה, טוב עין וטוב לב, עשיר בניסיון חיים ובא בימים. אדם שחכמתו הייתה שנייה רק לענוותנותו. הרב שטיינמן התווה דרך לאינספור יהודים והסתלקותו מותירה היום תחושת יתמות עמוקה. יהי זכרו ברוך".

שר התחבורה והמודיעין ישראל כ"ץ אמר כי "יחד עם המוני בית ישראל בארץ ובעולם, מתאבל על פטירתו של גדול הדור רבי אהרן לייב שטינמן, איש צנום אך מענקי אנשי הרוח שקמו לעם היהודי. תנחומים למשפחתו, לתלמידיו הרבים, לנציגי הציבור הנכבדים שפעלו תחת הנהגתו ולכלל הציבור החרדי. יהי זכרו נצור בלב העם היהודי כולו".

השרה גילה גמליאל ספדה את ראש הישיבה ואמרה הבוקר כי "אבדה גדולה לעם ישראל, עם פטירתו של מרן הרב שטיינמן זצ"ל, מעמודי התווך של עולם התורה בדורות האחרונים. הרב זצ"ל, סמל לפשטות וענווה מחד ולגדלות תורנית היסטורית מאידך. ערב חג האורות, כבה אורו של עולם התורה. חבל על דאבדין ולא משתכחין, תהי נשמתו צרורה בצרור החיים".

שר החקלאות אורי אריאל אמר כי "אותי עד מאוד לשמוע על לכתו של הרב שטיינמן זצק"ל. אנחנו נפרדים היום מאחד מענקי הדור, רב ענק בתורה שהיה מורה דרך לרבים וטובים שהעמיד שורות של תלמידים".

שר התקשורת איוב קרא הגיב ואמר כי "הסתלקותו של הרב שטיינמן זצ"ל היא אובדן גדול לעם היהודי כולו. הבוקר אני משתתף בצערם של עם ישראל עם פטירתו של אחד מגדולי מנהיגיו הרוחניים בדורות האחרונים. דמותו ידעה לחבר בין כל חלקי העם ואיחדה את כל הגוונים והדעות".

יו"ר הכנסת ח"כ יואל אדלשטיין הגיב כי "משתתף בצערו של עם ישראל עת לכתו של הגאון הרב אהרון יהודה לייב שטיינמן זצוק"ל. הרב שטיינמן, מגדולי וחשובי הרבנים במאה האחרונה זכה בצניעותו הרבה להעמיד דורות של תלמידים ובחוכמתו וענוונותו זכה להשפיע על דורות של מנהיגים, מורי דרך ותלמידים".

ראש האופוזיציה, יצחק (בוז'י) הרצוג הגיב על פטירת ראש הישיבה זצ"ל: "משתתף בכאבו העצום של ציבור גדול המבכה את לכתו של אחד מגדולי רבני ישראל הרב הגאון אהרון יהודה לייב שטיינמן זצ"ל. הרב שטיינמן היה מהדמויות החשובות בציבור הליטאי ומגדולי הרבנים שידע עם ישראל במאה האחרונה. בעת ביקוריי ושיחותיי איתו בביתו, תמיד נדהמתי מצניעותו המופלגת ומהעצמה הרוחנית יוצאת הדופן בה ניחן, שהשפיעה על כלל הציבור ועל דורות של רבנים, מורי הלכה ותלמידים. לימוד התורה והקניית הערכים לדורות הבאים עמדה במרכז תפיסת עולמו של הרב, שהוביל מהפכות רבות בקרב לומדי התורה, ביניהן פעילותו לשילוב חרדים בתעסוקה ובמעגלי החיים ועמדותיו הברורות והבהירות כי חובה לקיים שיח ולנסות להגיע להסכמות בעם. אשריו שזכה להעמיד דורות רבים של תלמידי חכמים".

יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי, הגיב ואמר: "משתתף בצער המשפחה וקהלים רחבים על לכתו של מנהיג ציבור רחב ומורה דרך לרבים, הרב אהרון לייב שטיינמן זצ"ל. הרב הקדיש את חייו למען הכלל בלימוד והוראת הדרך לקהל גדול. יהי זכרו ברוך".

יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם רפאלי אמרה כי "בערב חג האורים עם ישראל נפרד בכאב מאחד מגדולי התורה הבולטים שבדור, הרב אהרון יהודה לייב שטיינמן זצ"ל. אורו לא כבה, שכן העמיד תלמידים הרבה ואת עולמו הרוחני, דרך אמונתו ומחשבותיו יצק לתוך עשרות ספרים שהפכו לנכס צאן ברזל בארון הספרים היהודי".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' אמר כי "חסרון עצום וצער גדול על הסתלקותו של גדול בדורו הרב אהרון לייב שטיינמן זצוק"ל שהנהיג רבבות לאהבת תורה ולעבודת השם בפשטות, בענווה ובגדלות של יראת שמיים. יהי רצון שזכותו תגן עלינו וימלא הקב"ה את החלל שנפער בעוצמות גדולות של תורה ויראת שמיים בקרב כל עם ישראל הזקוק לכך בדור הזה".

עיריית ירושלים פרסמה כי "ראש העיר ירושלים ניר ברקת, מ"מ, סגניו, חברי הנהלת העירייה ותושבי העיר, מבכים את פטירתו של מרן הגאון רבי אהרן ליב שטיינמן זצ"ל, הרב שטיינמן היה למנהיג ומורה רוחני דגול לרבבות רבות, ובהם תושבי ירושלים והעולם היהודי בתפוצות".

עוד מהודעת עיריית ירושלים: "הרב שטיינמן פעל בכל שנותיו מתוך מסירות לעם ישראל ומתוך אהבה גדולה לכל יהודי. כל חייו עסק בתורה, חי בצניעות מופלגת ונשא על כתפיו את עול הציבור אותו הנהיג ברמה. העיר ירושלים משתתפת באבל הכבד ומביעה צער עמוק בהסתלקות זקן מנהיגי הדור ועולם התורה".
רבי אהרון יהודה לייב שטיינמן ברוך דיין האמת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד