כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

הרבנים הראשיים ספדו: "בזכותו נמנע פילוג"

הרבנים הראשיים ספדו לראש הישיבה זצ"ל • הגר"י יוסף: "בזכות הנהגתו הייחודית, נמנע לאורך השניים פילוג עם עולם התורה והציבור הספרדי" • הגר"ד לאו: "נכנסתי אל מרן ראש הישיבה מספר רב של פעמים להכרעות גורליות"

צילום: יעקב כהן
צילום: יעקב כהן



הרבנים הראשיים לישראל ספדו הבוקר לראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן זצ"ל, שעלה בסערה השמימה. נשיא בית הדין הרבני הראשל"צ הגר"י יוסף אמר כי בזכותו של ראש הישיבה - נמנע פילוג עם עולם התורה הספרדי.

הראשל"צ אמר כי "הסתלקותו של שריד אחרון לדור דעה, מרן הגראי"ל שטיינמן היא אבידה גדולה, הצדיקים מגינים בעצם חיותם על הדור. בזכות הנהגתו הייחודית, נמנע לאורך השניים פילוג עם עולם התורה והציבור הספרדי והוא היה מהראשונים להוקיר ולהכיר את הנהגת עולם התורה הספרדי כשווה בין שווים, מה שגרם לפריחה ושגשוג עולם התורה הספרדי".

עוד הוסיף הגר"י יוסף כי "הציבור הספרדי כולו חב לו הכרת הטוב רוחנית, על בני הישיבות ואברכי הכוללים וכ"ש בעלי בתים, לצאת ולהשתתף בהלוויה לכבודה של תורה".

גם הרב הראשי לישראל, הגאון הרב דוד לאו ספד לראש הישיבה זצ"ל ואמר כי "הסתלקותו של הרב שטיינמן היא אובדן לדור כולו, של מיליוני יהודים בארץ ובעולם, של אלו שהכירו אותו ואלו שפחות. הוא היה מנהיג הדור שהגן על הדור כולו בתפילתו ודאגתו לכלל".

הרב לאו סיפר כי "נכנסתי אל מרן ראש הישיבה מספר רב של פעמים להכרעות גורליות, הצלילות, עוצמת המחשבה וההנהגה המפוקחת בדרך התורה עם הבנה עמוקה של נבכי החיים והתמודדויות שונות של חיינו, היו בלתי נשכחים, הרב שטיינמן היה מנהיג של אחד בדור".

הרב הראשי סיים את דבריו כי "העם היהודי כולו איבד הבוקר את אחד מגדולי מנהיגיו הרוחניים בדורות האחרונים".

רבי אהרון לייב שטיינמן ברוך דיין האמת הרב דוד לאו הרב יצחק יוסף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד