י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

פתאום המדדים צנחו: הדקות האחרונות של מרן זצ"ל

לפנות בוקר הגיע רבי גדליהו הוניגסברג, נכדו של מרן זצ"ל, ללמוד עם סבו. ואז הוא נחרד לגלות שמשהו נורא קרה • עדות על רגעיו האחרונים של רבן של ישראל

הנכד רבי גדליהו הונגיגסברג עם מרן הגראי"ל זצ"ל
הנכד רבי גדליהו הונגיגסברג עם מרן הגראי"ל זצ"ל



במשך כשלושה שבועות היה מאושפז מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן זצ"ל במחלקת טיפול נמרץ בבית החולים 'מעיני הישועה' בבני ברק, שם שהו לצדו מקורביו ונכדיו במשמרות תפילה.

על פי המידע שהגיע ל'בחדרי חרדים', היום (שלישי) בשעה 10:00 בבוקר, ראש הישיבה היה צפוי להשתחרר לביתו לאחר שכל המדדים היו תקינים ונראה היה שראש הישיבה חזר לעצמו.

היום כרגיל, לפנות בוקר הגיע נכדו חביבו, הגאון רבי גדליהו הוניגסברג ללמוד עם מרן זצ"ל. ראש הישיבה ונכדו למדו שנים מקרא ואחד תרגום של פרשת מקץ.

על פי עדותו של הנכד הגר"ג הוניגסברג לאחר ההלוויה, בשעה 5:50 שמע לפתע שיעול מכיוונו של ראש הישיבה, במבט חטוף על המדדים הראה קו ישר. הרב הוניגסברג שנחרד - הרים קול צווחה וקרא לרופא שהיה במקום. הרופא החל מיד בפעולות החייאה ממושכות והדופק חזר.

מאותו רגע נלחמו הרופאים על חייו, ועם ישראל כולו העתיר בתפילה. נגזרה הגזירה, ובשעה 7:53 ניצחו אראלים את המצוקים - מרן ראש הישיבה השיב את נשמתו ליוצרה למגינת לב ולקול פסוקי הוידוי.

הרב הוניגסברג סיפר היום לאחר מסע הלוויה למספר אברכים, על הזכות שנקרתה לו להיות במעמד יציאת הנשמה, כשמרן עלה בסערה השמימה תוך כדי לימוד התורה.
הרב אהרן יהודה לייב שטיינמן הרב גדליה הוניגסברג שניים מקרא השעות האחרונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד