י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

"משפיע וחזק": הסיקור בתקשורת הבינלאומית

תהודת דבר פטירתו של מרן הגראי"ל שטיינמן לא פסחה על התקשורת העולמית שלא נשארה אדישה וסיקרה את האירוע בכותרות הראשיות שלה

"משפיע וחזק": הסיקור בתקשורת הבינלאומית



לא רק בארץ, גם התקשורת הבינלאומית סיקרה בהרחבה את פטירתו והלוויתו של מרן. "הרב אהרון יהודה לייב שטיינמן נחשב ל"גדול הדור, ומנהיג הדור, נפטר היום בבית החולים בגיל 104", כך מתאר למשל הבי.בי.סי., אתר החדשות הבריטי מהגדולים בעולם את הרב שטיינמן זצ"ל.

האתר מצטט את נשיא המדינה רובי רובלין, שאמר כי "הרב נשא את כל משקל קיומו של העם היהודי על כתפיו". האתר מציין כי הרב שטיינמן נולד בשנת 1913, והרב היה היחיד מבני משפחתו ששרד את הכיבוש הנאצי במזרח אירופה".

ה"מנהיג הרוחני של היהודים החרדים ברחבי העולם - של חרדים ממוצא אירופאי שאינם חסידים, ואחד הרבנים המשפיעים והחזקים במדינה נפטר היום", כך מתאר ה'דיילי מייל' את הרב שטיינמן לגולשיו.

"בעקבות פטירתו של קודמו בתפקיד, הרב יוסף שלום אלישיב בשנת 2012, הפך הרב שטיינמן לגדול הדור ומנהיג הדור", לשון הכתבה.

"הרב שטיינמן היה ידוע בפסיקותיו הפרגמטיות יחסית, ובאורח חיים צנוע ביותר, הוא נקרא לעתים קרובות להחליט על עניינים רגישים, כגון כמה הקהילה החרדית צריכה להשתלב בחברה הישראלית, והאם לאמץ את הטכנולוגיה, האם לרכוש השכלה גבוהה, ולצאת לעבוד, הוא היה אדם שידע היטב איך לאזן את צרכי הקהילה עם הצרכים של הפרט, והמורשת שלו היא גדולה מאד לחרדים", נאמר.


מסע ההלוויה היום. צילום: בחדרי חרדים

גם התקשורת הערבית בעולם לא נשארה אדישה, וסיקרה את מסע ההלוויה הענק של מרן הרב שטיינמן זצ"ל. "הוא שלט והיה מנהיג הקהילה הליטאית" כך מתארים את הגראי"ל שטיינמן כלי תקשורת זרים, חלקם בשפה האנגלית, וחלקם בשפה הערבית.

אתר ה-BBC בשפה הערבית כתב כי "הרב נחשב לאחד הקולות הבולטים בסכסוך הפוליטי בתוך ישראל על הוויכוח הנצחי בשאלה האם יהודים חרדים צריכים להיות פטורים מהשירות הצבאי".

האתר ציין את הגר"ח קנייבסקי ואת הרב גרשון אדלשטיין שיבדלו לחיים טובים, "כרבנים שישלטו על הקהילה הליטאית", האתר מנסה לתאר לגולשיו המוסלמים מי הוא הרב שטיינמן, וכותב כי "הרב שטיינמן, שהיה נחשב למנהיג הקהילה הליטאית בתוך החברה החרדית בישראל, הנהגתו הסתיימה היום".

"אפילו ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו דיבר בשבחו של הרב שטיינמן" כותב האתר, "נתניהו ביכה את פטירתו מותו של הרב שטיינמן ואמר כי הרב שטיינמן היה מגדלור של הרוח והמוסר, וכל מי שהכיר אותו ראה אור מוקרן ממנו, הרב גידל דורות של רבנים" מסביר הכתב את דברי נתניהו.

האתרים הערביים כותבים כי "עם פטירתו של הרב שטיינמן, נגמרה עידן המנהיגים" ומציינים כי "הרב עובדיה יוסף זצ"ל, שנחשב למנהיג הרוחני של יהדות ספרד, והרב אלישיב זצ"ל, היו מנהיגים גדולים גם הם, ועכשיו אחרי פטירת הרב שטיינמן נגמרה עידן המנהיגים".

"הרב שטיינמן טיפל בכל מה שנוגע לחוק הגיוס, הרב שטיינמן היה מתון יותר מהקהילה החרדית "במערב ירושלים" שם הקהילות במערב ירושלים מקיימת הפגנות נגד שיתוף פעולה עם הצבא". האתר מכנה את שכונת מאה שערים "השכונה החרדית הקיצונית במערב ירושלים".

האתר הישראלי "אל מאסדר" בשפה הערבית כתב כי "עצבות גדולה מקיפה את הקהילות החרדיות של ישראל והעולם, ובמיוחד את הקהילה הליטאית, בגלל פטירתו של הרב הגדול, אהרן שטיינמן".

האתר מציין כי "ראוי לציין שמספר הגברים המקדישים את כל זמנם ללימוד התורה בקרב קבוצה זו הוא הגבוה ביותר בישראל, ומתנגד לקבוצה החסידית".

























הלוויה סיקור תקשורת עולמית הרב שטינמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד