י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

הוראת ראש הישיבה: "מסיבות בישיבות לקיים. אירועי שירה לבטל"

בצל האבל הכבד בעולם היהודי על הסתלקותו לשמי רום של מרן הגראי"ל זצ"ל, נשאל ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין כיצד לקיים מסיבות חנוכה. ראש הישיבה אמר כי אין לבטל את המסיבות בישיבות ובקהילות, אך הורה על שינויים באופי המסיבות

הגרי"ג אדלשטיין אמש בהדלקת הנר הראשון של חנוכה. צילום: שוקי לרר
הגרי"ג אדלשטיין אמש בהדלקת הנר הראשון של חנוכה. צילום: שוקי לרר



הוראה ראשונה ממי שירש את ההנהגה: עם פטירת מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן זצ"ל הגיעו עשרות שאלות מישיבות וקהילות המקיימים מידי שנה מסיבות חנוכה למעונו של הגרי"ג אדלשטיין ראש ישיבת פוניבז'.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הגרי"ג אדלשטיין ענה לישיבות שפנו כי אין צורך לבטל את מסיבות החנוכה בישיבות, אך יש לעשות זאת באווירה שירגישו את האבל, וידברו דברי חיזוק לעילוי נשמתו, כך למשל בישיבת פוניבז' תערך המסיבה ללא תזמורת, לאחר שמידי שנה המסיבה נערכת עם תזמורת.

רבני איגוד בני הישיבות מכמה ערים ברחבי הארץ שפנו לשאול האם לבטל את העונג שבת שעורכים בקהילות בליל שבת יחד עם רב הקהילה לאחר סדר שמקיימים בקהילה השיב הגרי"ג: "יש לזה חשיבות לסייע לבחורים, ובשבת זה אבילות בפרסיה ואין לבטל".

בקהילות המקיימים מלווה מלכה לבחורים במוצאי שבת הקרוב השיב הגרי"ג "צריך שירגישו שינוי ואבל, אם היה תמיד תזמורת שיהיה בלי, שיהיה הרגשה של אבל, אבל לא צריך לבטל, ושידברו דברי חיזוק לעילוי נשמתו"

לגבי אירועי שירה הורה לבטל, הגרי"ג הסביר "אירועים אלו גם בלי אבילות צריכים שאלת חכם כל פעם"
הרב אהרן יהודה לייב שטיינמן מסיבות חנוכה הרב גרשון אדלשטיין אירועי שירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד