ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

לראשונה: ההדלקה בגור תועדה והועברה לנשים במעגל סגור

תקדים כפול: בגור אסרו את הצילום עד כה באופן כללי, ומעולם לא הוזמנו קהל נשות החצר להדלקת הנרות • ויש גם חידוש שלישי: השיחה הודפסה וחולקה שעות לפני ההדלקה

הרבי מגור בהדלקת נר חנוכה צילום: ארכיון
הרבי מגור בהדלקת נר חנוכה צילום: ארכיון



חידוש בגור ביו"ט שהנשים אסורות לעשות בו מלאכה: מאות נשים מירושלים המשתייכות לחסידות גור קיבלו הודעה מיוחדת המכריזה על אפשרות לצפות בהדלקת נרות החנוכה באולם האירועים 'בית מלכה' המשתייך לחסידות בעלזא, בשידור ישיר מבית המדרש השוכן במרחק חמש דקות הליכה בלבד.

לידי 'בחדרי חרדים' הגיעה הקלטת השיחה שנשלחה לטלפונים האישיים של החסידות או לבתיהן. מההקלטה עולה, כי מעמדים דומים צפויים להתקיים בכל ריכוזי החסידות ברחבי הארץ.

בגור - למעט בחתונות ובשמחות משפחתיות של חצר המלוכה - לא נטלו עד כה הנשים חלק שאפשר להן השתתפות חזותית מעולם. כך הדבר הוא גם בתפילות, כאשר הנשים יושבות בגלריה עליונה מאחורי מחיצות המנוקבות בסדקים בודדים המאפשרים הצצה מינורית להיכל התפילה, וכך הוא גם המנהג בזמני ה'טישים' של החצר, אז הן אינן מורשות כלל לבוא ולהשתתף באירועים מגלריית עזרת הנשים.

ההקלטה מההזמנה לנשים


עתה, יוכלו ציבור הנשים להשתתף באירועי ההדלקה באופן כמעט מלא, כאשר בחצר גור עד כה נאסרה כל פעולת צילום או הסרטה, למעט בחתונות ובחופות - וגם אז, פרסום התמונות או הוידאו לא הותר.

בנוסף, באופן חדשני ובמהלך מפתיע, בשל העובדה שהאדמו"ר אינו נושא את דברי תורתו באופן מסורתי ברמקול - דבר שמתרחש רק באירועים מיוחדים, הודפסה השיחה של האדמו"ר עוד בטרם ההדלקה, וחולקה והופצה בריכוזי החסידים.

כך יכלו אלפי החסידים המדליקים בביתם ללמוד בעת הדלקת הנרות את השיחה שאותה ייעד האדמו"ר לערב הנוכחי, וכך גם האלפים שבבית המדרש, שלא היו שותפים אקטיביים עד כה לשיחה שנמסרה ונשמעה ברדיוס של מאה-מאתיים מטרים בלבד ממקום ההדלקה, ללמוד אותה ולהתכונן כראוי להדלקת נרות חנוכה.
חסידות גור שידור חי הדלקת נר חנוכה נשות החסידות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד