כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

ציטוטים מחדר החקירות • הורשע המחבל שדקר חסיד סלונים: "תקפתי אותו כי הוא יהודי"

שנה וארבעה חודשים לאחר שחסיד סלונים נדקר בפיגוע בהר הזיתים בירושלים, בית משפט הרשיע את המחבל אחמד עשאייר בן ה-20 מא-טור • 'בחדרי' עם ציטוטים מדברי המחבל בחקירתו: "תקפתי אותו כי הוא יהודי. נתתי לו שתי מכות בראש ודקרתי אותו בגב"

חולצת הפצוע מוכתמת בדם. צילום: קבוצת מדברים תקשורת
חולצת הפצוע מוכתמת בדם. צילום: קבוצת מדברים תקשורת



שנה וארבעה חודשים לאחר שחסיד סלונים נדקר בפיגוע בהר הזיתים בירושלים, בית משפט המחוזי בעיר הרשיע את המחבל אחמד עשאייר בן ה-20 מא-טור, בעבירות של חבלה בכוונה מחמירה. המחבל אף הורשע כי במהלך המהומות בהר הבית באפריל 2015, השתתף בהתפרעויות כשהוא רעול פנים, זרק בקבוקי תבערה, זיקוקים ואבנים לעבר כוחות משטרה.

על פי כתב האישום, שהוגש כשבוע לאחר פיגוע הדקירה, המחבל הבחין בצעיר בעל חזות חרדית יוצא מחנות מכולת, על רקע מראהו והיותו חרדי הוא החליט להתנכל לו. המחבל הרים חפץ חד באורך 30 ס"מ שמצא במקום ודקר את הבחור בעורפו, בשכם ימין ובעמוד השדרה, וזאת בכוונה לגרום לו לחבלה חמורה. המחבל נמלט מהמקום ונעצר לאחר מספר ימים על ידי המשטרה.


צילום: דוברות המשטרה

"הבן שלי נסע להילולא של הרבי ה'נתיבות שלום' זצ"ל ושם נתקל בערבי שדקר אותו מאחור פעמיים בגב ופעם אחת בצוואר" סיפר ל'בחדרי חרדים' לאחר הפיגוע, אביו הרב יצחק וינברג משגיח בישיבת סלונים ונכדו של האדמו"ר בעל ה'ברכת אברהם' מסלונים זצ"ל. הבן סיפר ש"הוא הרגיש כאילו שקיבל כאפה והוא התכופף להרים את המשקפיים ואז המברג פגע לו בצוואר".

המחבל כפר באישומים נגדו וטען להגנתו כי בזמן פיגוע הדקירה היה במקום אחר. לדבריו, לאחר שאמו שמעה על הפיגוע העירה אותו מהשינה - טענה שהושמעה לראשונה במשפט - ולא בחקירות בשב"כ ובמשטרה. אולם, אף אחד מבני משפחתו לא הסכים להעיד על כך. במהלך החקירות בשב"כ ובמשטרה הודה המחבל כי הוא זה שביצע את פיגוע הדקירה, אך לדברי פרקליטו ההודאה נגבתה באמצעים פסולים. בית המשפט דחה טענה זו.

ל'בחדרי' נודע כי במהלך חקירת המחבל במשטרה אמר, "יצאתי לכפר להסתובב ובסביבות השעה 12:30 עברתי ליד מתנחל.. הסתכל עלי והתגרה בי. שאלתי אותו אם הכל טוב, ענה לי 'הכל בסדר'" אמר המחבל בחקירתו. "אני המשכתי להסתובב, נעלמתי לחמש דקות. כשחזרתי הוא יצא מהחנות (מכולות א.ש.), הסתכל עלי עוד פעם והתגרה בי. שאל אותי אם יש בעיות, הרמתי מקל ותקפתי את המתנחל.. נתתי לו 3 מכות והוא גם התחיל להרביץ לי בחזרה, ולאחר מכן ברחתי".

המחבל המשיך עוד לתאר את מה שאירע בזירת הפיגוע "לאחר מכן הלכתי וזרקתי את המקל בזבל ברחוב סלמאן אלפארסי וחזרתי הביתה וישיבתי שעה בבית ולאחר מכן החלפתי בגדים ויצאתי לשכונה". בהמשך החקירה נשאל המחבל איך בדיוק דקר את הבחור מחסידות סלונים, והוא ענה "נתתי לו שתי מכות בראש ודקרתי אותו בגב במקל". כשנשאל למה תקף אותו השיב "כי הוא יהודי". לשאלה "אם אתה רואה מתנחל, בא לך להרביץ לו" ענה בהחלטיות "כן. כי הצורה שלו מפריעה לי". תשובות דומות השיב גם לשאלת חוקרי השב"כ.
פיגוע דקירה הר הזיתים חסיד סלונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד