י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

כך סיקרה התקשורת את הלוויית מנהיג הדור

הלווייתו של מרן הגראי"ל שטיינמן זצ"ל סוקרה בהרחבה בתקשורת הישראלית. ערוץ הטלוויזיה של 'כאן', תאגיד השידור הישראלי - שיגר לא פחות מ-12 כתבים שנפרסו בשטח למשך כל זמן ההלווייה. ב'חדשות 2' השקיעו והעבירו שידור חי ובחדשות 10 ויתרו על השידור החי בטלוויזיה והסתפקו באתר האינטרנט • כך שידרה התקשורת הישראלית את הלוויית רבן של ישראל

כלי התקשורת במסע הלוויה. צילום: משה גולדשטיין
כלי התקשורת במסע הלוויה. צילום: משה גולדשטיין

 


הלווייתו של מרן הגראי"ל שטיינמן זצ"ל סוקרה בהרחבה בתקשורת הישראלית. ערוצי הטלוויזיה, אתרי האיטנרנט ומערכות העיתונים שיגרו כתבים רבים שהתפרסו בנקודות רבות, החל מבית החולים, ביתו של מרן זצ"ל ברח' חזון איש 5, לאורך מסע ההלוויה וכלה בבית העלמין.

ערוץ הטלוויזיה של 'כאן', תאגיד השידור הישראלי - שיגר מרגע פטירת מרן זצ"ל, לא פחות מ-12 כתבים שהפרסו בשטח. כלי התקשורת האחרים שיגרו אף הם כתבים לשטח והעבירו את מסע ההלוויה בשידור חי. דווקא בחדשות 10 ויתרו על השידור החי בטלוויזיה בזמן אמת והסתפקו בסיקור באתר האינטרנט, יצוין כי הפרשן לענייני חרדים של הערוץ, ד"ר אבישי בן חיים, סיקר במקצועיות ובהרחבה את דמותו של מרן הגראי"ל זצ"ל ואת מסע ההלוויה.

פנינו לכלי התקשורת הכלליים לשמוע על האופן בו סיקרו את פטירתו והלווייתו של מרן הגראי"ל זצ"ל. התגובות לפניכם:

 

תאגיד השידור הישראלי - 'כאן 11'
תאגיד השידור הישראלי 'כאן' סיקר החל מהשעה שמונה בבוקר במשדרים מיוחדים את פטירתו של מרן הגראי"ל שטיינמן זצ"ל.

עם היוודע דבר פטירתו החל שידור ראשוני בטלוויזיה בהגשת קרן רפאלי במשך 30 דקות. מתחילת מסע הלוויה התקיים משדר טלוויזיוני מיוחד ורציף בהגשת אורי לוי. כתבי חטיבת החדשות וצוותי השידור שלה פרוסים בכל מוקדי השידור: בית החולים, בית הרב, בית העלמין ונקודות איסוף ההמונים שעושים את דרכם מירושלים אל בני ברק.

המשדר הטלוויזיוני הועבר גם בעמודי חטיבת החדשות ברשתות החברתיות והגיע אל יותר מ-30 אלף בני אדם.

במקביל, גם שידורי 'כאן רשת ב' הוקדשו בשעות ההלוויה לסיקורה. מסע ההלוויה הועבר במלואו במסגרת יומן הצהריים בהגשת אסתי פרז.

מנקודות השידור השונות שידרו הכתבים אל שלוש פלטפורמות: יואב קרקובסקי, שרון עידן ועקיבא וייס - מבית העלמין בבני ברק. אוריה אלקיים, רום ליאור ובני טייטלבוים - בבית הגראי"ל זצ"ל בבני ברק. יערה שפירא וקטי דור - מבית החולים. אמוץ שפירא - מישיבת פוניבז' בבני ברק.

 

חדשות 2
שידור חי ממסע ההלוויה הועבר בשני הערוצים קשת 12 ורשת 13 במקביל. יאיר שרקי הוצב בבית העלמין, עופר חדד באולפן, סיון רהב מאיר ועוד פרשנים רבים. הגיש את המשדר המיוחד - עידו פוס. במהדורה המרכזית שודרה כתבה פותחת ארוכה של שרקי.

 

חדשות 10
בחדשות 10 סוקרה ההלוויה בתחילתה בשידור מחדר החדשות. אח"כ שודרה לכל אורכה בדיגיטל חדשות עשר וזכתה לכ-40,000 צופים. נתון זהה לשידור ברשת בטלוויזיה וגבוה מהשידור בטלוויזיה בתאגיד.

כתבת חבצלת אודות הגראי"ל זצ"ל בהגשתו של ד"ר אבישי בן חיים - שודרה במבזקים לאורך הבוקר. חדשות עשר היו הראשונים שעלו לשידור בטלוויזיה עם הידיעה המעציבה. גם משדרי אחה"צ והערב עמדו בסימן מסע הלוויה ונפתחו בה.

 

ynet
באתר החדשות ynet (ויינט), בשעה 7:00 בבוקר עלתה ידיעה על דבר החייאתו של הגראי"ל שטיינמן זצ"ל בבית החולים. הכתבה עלתה לכותרת ראשית באתר. ב-7:59 היא עודכנה, בעקבות הפטירה. הכתבות התחלפו, אך הנושא לא ירד מהכותרת הראשית למשך כל שעות היום. תחילה בידיעת חבצלת על קורות חייו, לאחר מכן בתגובות אישי הציבור על פטירתו וההספדים לזכרו, בחצות היום בדיווחים מהלוויה (כולל שידור חי), בהמשך בכתבה על צוואתו המיוחדת ועוד.

 

וואלה! NEWS
באתר החדשות וואלה! NEWS העבירו שידור ישיר מההלוויה למשך 3.5 שעות בהשתתפות העורך הראשי של 'בחדרי חרדים' מני-גירא שוורץ. בנוסף, עלו בנושא 6-7 כתבות באתר.

הלוויה רבי אהרן יהודה לייב שטיינמן התקשורת הישראלית סיקור שידור חי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד