י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

פרסום ראשון: ישיבת חב"ד בצפת - הגדולה בעולם - תפונה בכוח

לאחר מאבק ארוך שנים בערכאות הגיע רגע האמת: ישיבת חב"ד צפת בראשות הרב יוסף יצחק וישלנסקי, בת 500 התלמידים הידועה כ'ישיבת חב"ד הגדולה בעולם', ומזוהה כמובילת הפלג 'המשיחיסטי', תפונה בכוח. תלמידי הישיבה ל'בחדרי': "לא יפנו את מבנה הישיבה גם במחיר של פינוי בכח. לאן רוצים שנלך?"

בניין הישיבה של חב"ד בצפת (באדיבות המצלם)
בניין הישיבה של חב"ד בצפת (באדיבות המצלם)



פרסום ראשון ב'חדרי חרדים': ישיבת חב"ד צפת בראשות הרב יוסף יצחק וישלנסקי הידועה כ'ישיבת חב"ד הגדולה בעולם', ומזוהה כמובילת הפלג 'המשיחיסטי' בחב"ד, תפונה ככל הנראה בכוח, ביום חמישי הבא - ד' טבת תשע"ח.

בהודעת צו פינוי מהוצאה לפועל שהגיע לידי כתב 'בחדרי' נכתב: "הואיל ולא מילאת אחר פסק הדין לפינוי / החזרת חזקה / סילוק יד שניתן נגדך בתיק... הריני להודיעך כי ביצוע הפינוי נקבע ליום 21 דצמבר 2017 משעה 8:00 ואילך".

אולטימטום זה מגיע לאחר סאגה משפטית שארכה שנים בערכאות השונות, עד שהגיע לפתחו של בית המשפט העליון שבשנת 2015 קבע כי ישיבת חב"ד בצפת השוכנת במבנה מלון 'רקפת' לשעבר, עליה להתפנות. מבנה הישיבה המאכלס 500 בחורי ישיבה, נמכר על ידי חברת ממש אחזקות לגורם מחו"ל. למרות טענות וממצאים שהציגו מנהלי הישיבה על כך שהמבנה ניתן להם בתרומה, קבע בית המשפט כי על הישיבה להתפנות מהבנין.

ההודעה מההוצאה לפועל מגיעה - מאחר והישיבה לא נענתה לצווי בית המשפט ולא פינתה את המבנה בהתאם לפסק הדין, כך שכעת תיכנס הוצאה לפועל לתמונה ותפנה את מבנה הישיבה על תלמידיו ויושביו בכוח.

בניין 'רקפת' משמש כבר למעלה מ-30 שנה את תלמידי הישיבה, והינו אחד מהסמלים המוכרים ביותר בכניסה לרחוב האר"י בעיר העתיקה בצפת.

ל'בחדרי חרדים' נודע שבכוונת תלמידי הישיבה להיאבק גם במחיר של פינוי בכח ממבנה הישיבה.
בשיחה שערכנו עם כמה מתלמידי הישיבה הם נשמעו מבולבלים ונבוכים מפרסום הצו: "זה בנין שמאכלס את מאות הבחורים הלומדים בישיבה, לאן רוצים שנלך".

"לא יפנו את מבנה הישיבה, שיבואו לגרור אותנו. אני לא מאמין שזה יקרה. זאת הישיבה של הרבי והיא לא תסגר לעולם!".

שניאור, תושב העיר וא' האברכים שלמד בישיבה טוען כי "המכירה של הבנין היא עוול אמיתי. הישיבה ניתנה לנו כדין בתרומה שניתנה כבר לפני שני עשורים ויותר, אין לי ספק שאני ועוד אלפי בוגרים נעשה הכול בכדי שלא יפנו את הבחורים מהמבנה. נאבק ונלחם למען הישיבה".

ביקשנו את תגובת הנהלת הישיבה אולם היא טרם התקבלה, במידה ותגיע נפרסמה.





ישיבת חבד בצפת סערה פינוי בכח בחורי ישיבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 40 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד